E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio arabellaaef 22. januar 2013. Prijavi dokument
Uvodni deo
Porodica je takva društvena zajednica za kojom svaki pojedinac oseća potrebu, jer su ciljevi koji se u njoj ostvaruju temelji celokupnog čovekovog života i zbog toga je ona najsvestranija i najjedinstvenija skupina od vitalnog značaja za svakog člana društvene zajednice (Mladenović, 1963).
Možemo reći da je porodica u izvesnom smislu posrednik između deteta i šire društvene zajednice. Ona je najpogodnija škola za emocionalne i socijalne odnose. Porodica se ne može izdvojiti iz opšte zakonitosti društvenog života, ona je sastavni deo društva i materijalno je zavisna o njemu. Upravo zbog toga porodični život služi oblikovanju zajedničkog iskustvenog i doživljajnog bogatstva članova porodice (Stanojlović, 2004).
Porodici pripada najvažnija funkcija u vaspitavanju deteta i to zbog toga:
Porodica ima posredničku ulogu u prenošenju emocionalno – motivacionih i kognitivnih spoznaja socijalne sredine na mlade generacije (Nikolić i Stojanović, 2008).
U razmatranju savremene vaspitne prakse, savremena pedagogija ističe porodično vaspitanje kao fundamentalno. Naime, sređene porodične prilike i ljubav prema deci su vrlo važan činilac od kojeg mnogo zavisi duševno zdravlje deteta i na kome se bazira osećanje sigurnosti i spokojstva. Veoma važan pedagoški zahtev je spojiti tu ljubav sa obavezama i dužnostima deteta u ispunjavanju njegovih obaveza. To je osnova za učvršćivanje pravilnog autoriteta roditelja u porodici (Vilotijević, 2006). U tesnoj vezi sa pitanjem autoriteta roditelja je i pitanje atmosfere u porodici. U nezdravoj porodičnoj atmosferi deca su razdražljiva, naprasita, drska, slabo uče, gube samopouzdanje i veru u ljude. Zbog i radi toga emocionalna atmosfera u porodici treba da je vedra, prijatna i ljudska, bez napetih situacija. Nju karakteriše uzajamna ljubav među roditeljima, njihova međusobna pažnja, predanost, stalna težnja da jedno drugome i deci učine život u porodici sadržajnijim i lepšim. Jer se, kako je dobro istakao A. Šerko, ljubav i humanizacija ljudskih odnosa nigde ne mogu bolje naučiti nego u porodici.
Porodica ima veliki uticaj na psihički i psiho – seksualni razvoj dece, na formiranje njegove ličnosti, socijalni razvoj i mentalno zdravlje, pa je njena uloga nezamenljiva. To je i prirodno, jer je porodica prva socijalna sredina u kojoj se dete razvija.
Porodica ima veoma značajne vaspitne zadatke koje može uspešno da ostvaruje ukoliko za to postoje sledeći uslovi: mentalna i moralna zrelost roditelja i njihova pripremljenost, kao i određena sposobnost da se bave vaspitnim procesom; emocionalna povezanost deteta sa roditeljima i drugim članovima porodice, iz čega proizilazi osećanje deteta da je željeni član porodice, da joj pripada te da u njoj može naći oslonac; usklađeni odnosi između članova porodice, međusobna prisnost i mogućnost da u uzajamnoj saradnji rešavaju porodične probleme; primenjivanje takvih metoda u vaspitanju, koje polaze od unutrašnjih dispozicija deteta, ostavljaju dovoljno prostora za slobodno opredeljivanje i razvijanje samostalnosti individue. Jednom rečju, idealna porodična atmosfera za zdrav razvoj deteta nije ona u kojoj nema nikakvih problema i sukoba (jer takva porodica ne postoji) , već ona u kojoj su odnosi među članovima zasnovani na uzajamnoj privrženosti, poverenju i saradnji, što omogućuje da se problemi rešavaju i sukobi prevazilaze (Vilotijević, 2006).
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.