Odlomak

Sadržaj 

U radu je prikazan uticaj simetričnih i nesimetričnih propada napona na promenu brzine i talasnost momenta elektromotornih pogona sa vektorskim upravljanjem po polju rotora (RFO) i sa direktnim upravljanjem momentom i fluksom (DTC). Za prevazilaženje redukcije brzine i neželjene talasnosti elektromagnetnog momenta predložen je algoritam za slabljenje fluksa koji može da uključi i korišćenje estimatora poremećeja u okviru regulacione konture po momentu. Brži odziv DTC pogona omogućava efikasnije prevazilaženje devijacija elektromagnetnog momenta.

 

 

 

 

UVOD

Frekvencijski pretvarači su tipični predstavnici kompleksnih i nelinearnih uredjaja energetske elektronike koji su svoju primenu našli u raznovrsnim granama industrije, u širokom opsegu instalisanih snaga. U osnovi, ovi pretvarači naizmeničnog napona sastoje se od ulaznog ispravljača (najčešće trofazni diodni most), jednosmernog medjukola, izlaznog pretvarača (trofazni invertor sa prekidačkim tranzistorima) i dodatnih sistema za zaštitu, merenje i upravljanje. Svaki od pomenutih podsistema može individualno reagovati na poremećaje u napajanju ili u sprezi sa drugim podsistemima i na taj način se dolazi do kompleksne osetljivosti pogona na parametre kvaliteta električne energije.
Brojnim studijama i eksperimentalnim istraživanjima utvrđena je osetljivost frekvencijskih pretvarača na propade napona [1], pri čemu je uglavnom utvrđivan prag osetljivosti koji izaziva isključenje uređaja. Iz literature je poznata činjenica da propadi napona, a posebno nesimetrični, izazivaju degradaciju performansi pogona u vidu redukcije raspoloživog momenta [2] i pojave značajne talasnosti napona jednosmernog međukola [3] pri čemu je posebno istaknut uticaj vrednosti kapacitivnosti (F/kW) u jednosmernom međukolu. Problem uticaja nesimetričnih propada napona na pogone naizmenične struje analiziran je u [4], dok je u literaturi [5] prikazan i deo eksperimentalnih rezultata koji se odnose na nesimetrične propade i podešenje podnaponske zaštite.
Do sada poznata istraživanja u analizi osetljivosti nisu uzimala u obzir vrstu i kvalitet upravljanja naizmeničnog pogona. Ovaj rad eksperimentalno verifikuje interakciju načina upravljanja, posebno pogona visokih performansi sa posledicama simetričnih (tip A) i nesimetričnih propada (tip B) napona. U slučaju kada je redukcija napona mreže takva da ne dođe do reagovanja podnaponske zaštite pretvarača, konvencionalno upravljanje pretvarača dovodi do redukcije momenta, odnosno do pada brzine pogona.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Elektrotehnika

Više u Naučni radovi

Više u Skripte

Komentari