Odlomak

U V O D
Kontrola kao završna faza procesa menadžmenta podrazumeva praćenje poslovnih aktivnosti kako bi se obezbedilo njihovo izvršenje. Ona je pouzdan način utvrđivanja da li su, i u kojoj meri, ispunjeni organizacioni ciljevi.
Grafikon 1. Interaktivna priroda procesa menadžmenta
Grafikon 1. daje slikovni prikaz interaktivnog odnosa faza menadžmenta. Za ostvarivanje unaped utvrđenih ciljeva poslovanja neophodno je da svaka pojedinačna faza menadžmenta bude uspešno realizovana, a zatim usklađena i sa ostalim trima funkcijama. Kontrola je upravo ta funkcija koja treba da da i daje odgovor na pitanja kolika je uspešnost tog procesa. Kontrolom se omogućava menadžerima da kontrolišu efikasnost planiranja, organizovanja i vođenja, kao i da po potrebi preduzmu neophodne korektivne mere.
ELEMENTI KONTROLNOG PROCESA, STANDARDI I METODE

Kontrola je proces kojim se utvrđuje podudarnost stvarnih i planiranih aktivnosti. To je poslednja faza procesa menadžmenta u kojoj se, na osnovu merenja ostvarenih rezultata, utvrđuje da li su oni u skladu sa unapred određenim standardima. Ukolko su rezultati ispod standarda neophodna je intervencija odgovarajućim korektivnim merama. U slučaju da su standardi previsoki ili preniski potrebno je promeniti standarde, a ne aktivnosti.
Grafikon 2. Osnovni koraci u kontrolnom procesu
Grafikon 2. prikazuje 4 osnovna koraka kontrole koje je postavio Mokler i to:
 utvrđivanje standarda i metoda za merenje rezultata,
 merenje rezultata,
 utvrđivanje da li rezultati odgovaraju standardima i
 preduzimanje korektivnih akcija
Na završetku postupka kontrole menadžeri mogu da odluče da :
– ne preduzimaju nikakve korektivne aktivnosti,
– koriguju stvarni učinak ili
– revidiraju standarde koji se ne ispunjavaju.
Da bi kontrola bila svrsishodna neophodno je odrediti standarde u okviru kojih se vrši merenje postignuti rezultata.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari