Planiranje kao funkcija bezbednosnog menadžmenta
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Bezbednost
Objavio studenti.rs 14. maj 2019. Prijavi dokument
UVOD
Kada govorimo o korporatizaciji javnog sektora Republike Srbije, ona podrazumeva institucionalno redefinisanje javnog sektora u smeru kreiranja javnih društava, a što bi za svoju posledicu imalo i redefinisanje organizacionog i upravljačkog pristupa u tim kompanijama.
Prednosti ovog pristupa se ogledaju u tome što bi se poslovanje javnog sektora u većoj meri prilagodilo tržišnim potrebama, a jedan od osnovnih nedostataka leži u potencijalnoj opasnosti od menjanja vlasničke strukture i uticaja privatnog kapitala na njegovo funkcionisanje.
Ta okolnost bi mogla da stvori izvesne izazove, jer je poznato da je interes privatnih investitora i države vrlo često različit (investitori se, pre svega, rukovode motivom maksimizacije profita, a država bi, po svojoj prirodi, trebalo da vodi računa i o socijalnim i drugim potrebama).
Pa ipak, ovaj model bi mogao da doprinese porastu produktivnosti i efikasnosti u javnom sektoru, jer bi se jasno mogla utvrditi odgovornost u poslovanju.
Ukoliko bi se, zajedno sa implementacijom ovog modela, insistiralo i na potpunoj profesionalizaciji upravljačke funkcije u javnom sektoru, ovaj model bi mogao da pruži zadovoljavajuće rezultate.
U nekim delatnostima privatizacija nije dala nedvosmisleno dobre rezulatate, kao što je to slučaj sa proizvodnjom električne energije. Privatizacija prirodnih monopola poput železničkih pruga, vodovoda i kanalizacije još više je sporna kako sa stanovništa kvaliteta usluga i njihove dostupnosti tako i sa stanovišta efikasnosti.
Privatizacija u oblasti zdravstva i obrazovanja, delatnosti u kojoj su prisutni brojni informacioni problemi, a gde je opšta dostupnost usluga važna takođe nije dovela do nedvosmisleno dobrih rezultata.
Skromni ili negativni rezultati privatizacije u nekim delatnostima ne dovode u pitanje ceo proces, ali zahtevaju dodatna istraživanja.
U slučaju prirodnih monopola, javnih dobra, informacionih problema i dr. nije jednostavno da se istovremeno obezbedi efikasno poslovanje, visok kvalitet usluga i njihovu opštu dostupnost.
1. VLASNIČKA REFORMA JAVNIH PREDUZEĆA-BEZBEDNOSNI PROBLEM
1.1. Osnovne karakteristike javnog sektora u Republici Srbiji
Preduzeti reformski procesi u privredi Republike Srbije samo su još jedan primer da dobri inicijalni rezultati nisu održivi bez korenitih promena u institucionalnom ambijentu privređivanja.
Naime, još nije u potpunosti kreirana stabilna institucionalna infrastruktura kojom se stvara poslovni ambijent podsticajan za dugoročno povećavanje proizvodnje, zaposlenosti, investicija i izvoza.
Takva institucionalna infrastruktura podrazumeva jasno koncipirana, dugoročna i konzistentna privrednosistemska rešenja u svim oblastima privređivanja . Javni sektor je jedna od tih oblasti.
Javni sektor je deo nacionalne privrede koji obuhvata opšti nivo države kao i nefinansijska preduzeća pod kontrolom države (javna preduzeća) koja se primarno bave komercijalnim aktivnostima.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.