Digitalni marketing i značaj prisustva kompanije na internetu
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio jassa 25. jul 2013. Prijavi dokument
Upravljanje preduzećem
Preduzeće jeste ekonomski subjekat koji posluje u privredi u cilju ostvarivanja sopstvenih poslovnih interesa,uz uvažavanje principa ekonomskog ponašanja. Preduzeće jeste organizacija koja je tržišno orijentisana,i čija se aktivnost zazniva na realizaciji definisanih ekonomskih ciljeva uz poštovanje ekonomskih zakonitosti.
Bitne karakteristike savremenog preduzeća su:
Preduzeće je pul poslovnih resursa, a ti resursi su: kapital,fizički resursi,radna snaga i znanje.
Upravljanje preduzećem,odnosno njegovim poslovanjem,u osnovi jeste preduzetnička aktivnost.
Preduzeće mora da se ponaša u skladu sa ekonomskim principima da bi opstalo na tržištu i stvorilo pretpostavke za stabilan razvoj.Ekonomsko ponašanje preduzeća podrazumeva takvo ponašanje koje se zasniva na efikjasnom ostvarivanju poslovnih ciljeva preduzeća.
Prema Fajolu, svi poslovi u preduzeću se mogu podeliti na tehničke,trgovačke,finansijske, bezbednosne,računovodstvene i administrativne. Administrirati organizacijom, znači predvideti,organizovati,komandovati,kordinirati i kontrolisati.
Najopštije posmatrano upravljanje preduzećem predstavlja kontinualni proces kojim se pokreće i usmerava poslovna aktivnost u cilju realizacije svrhe poslovanja.
Kao rezultat procesa upravljanja u preduzeću se javlja upravljačka odluka.
Osnovna svrha upravljanja preduzećem jeste donošenje određenog niza poslovnih odluka ojima se vrši kombinovanje resursa u funkciji ostvarivanja poslovnih ciljeva preduzeća,kao i ostvarivanja stabilne tržišne pozicije rasta i razvoja.
Faze procesa upravljanja
Upravljanje preduzećem se kao kontinualni proces pokretanja i usmeravanja poslovne aktivnosti preduzeća može podeliti na tri faze: Planiranje, organizovanje i kontrolu.
Planiranjem se usmeravaju sve poslovne aktivnosti u preduzeću, organizovanjem se realizuje ono što je planirano, a kontrolom se vrši analiza rezultata koji su ostvareni na osnovu planskih odluka.
Organizovanje predstavlja drugu fazu procesa upravljanja preduzećem.
Organizovanje obuhvata definisanje posla koji treba da se obavi,podelu posla i uspostavljanja različitih mehanizma kordinacije aktivnosti unutar preduzeća.Osnovni zadatak organizovanja jeste iznalaženje optimalnog odnosa između poslova koje treba da se obave u preduzeću i ljudi koji te poslovne aktivnosti treba da obave.
Organizaciona struktura predstavlja okvir koji definiše međusobne odnose unutar preduzeća – pojedinaca i organizacionih celina, a organizovanje jeste kontinualni proces prilagođavanja organizacione strukture preduzeća promenama koje se dešavaju u poslovanju i okruženju sa ciljem obezbedjivanja rasta i razvoja.
Organizacija se sastoji i 4 elementa: zadataka, strukture, tehnologije i ljudi. Ova 4 elementa se nalaze u međusobnoj interakciji.
Kontrola je treća faza procesa planiranja. U ovoj fazi procesa planiranja vrši se provera racionalnosti donešenih planskih odluka i efikasnost njihovog sprovođenja, ona u stvari predstavlja sistemsko kritičko preispitivanje planskih odluka.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Objavio dmitardjukic 30. jun 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
You must be logged in to post a comment.
Jedan komentar na “Poslovno planiranje”
Danas sam vam poslala jedan maturski rad, a u prošloj sedmici dva maturska rada i opet ne mogu da skinem ni jedan rad ovoga sajta.