Proces strategijskog planiranja
U razvoju čovekovih delatnosti i opsega poslova koje on obavlja od početaka do današnjih dana, zajednički imenilac svih poslovnih poduhvata bila je potreba planiranja aktivnosti kako bi se dostigli predviđeni ciljevi. U skladu sa time, planiranje kao nešto imanentno čoveku u poslovnom okruženju u istoj meri koliko i njegova potreba za napredovanjem, oduvek je bilo zastupljeno u svim segmentima poslovanja.
Proces planiranja predstavlja sistematizovano sagledavanje budućih aktivnosti preduzeća, kako bi se pripremile odgovarajuće mere za akciju u sadašnjosti. Time se doprinosi poboljšanju položaja preduzeća u njegovom ukupnom društvenom okruženju, a posebno na tržištu. Prema tome, planiranje je kreativni proces, što podrazumeva stalno nastojanje preduzeća da usavršava svoje poslovanje i da se ne miri sa postojećim stanjem.
Sa druge strane, ukoliko se osvrnemo na etimologiju reči strategija, ona je prema jednom tumačenju nastala od dve grčke reči : stratos, u značenju vojske i agein, u značenju glagola voditi. U skladu sa ovim, nauka o strategiji je prvenstveno bila deo vojnih izučavanja u vezi sa planiranjem rata, da bi nakon izvesnog vremena, a uslovljena potrebama savremenog društva, strategija postala bitan deo i drugih nauka, prvashodno ekonomije i menadžmenta.
Više u Seminarski radovi
Cloud-orijentisani servisi i usluge
- Informacione tehnologije
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija
- 14 stranica
Akcionarsko društvo
- Bankarstvo
- ALFA UNIVERZITET - Fakultet za ekonomiju i političke nauke · Beograd
- 14 stranica
Teorijske osnove fizičkog vaspitanja
- Teorija Fizickog SPorta
- 8 stranica