Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio stroberi 06. januar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Kada je Pavlov počeo da izučava proces klasičnog uslovljavanja u Rusiji, američki psiholog Edvard Li Torndajk je takođe eksperimentisao sa životinjama stavljajući ih u različite eksperimentalne situacije posmatrajući ih kako one rešavaju različite vrste problema.
Za razliku od klasičnog Pavlovljevog uslovljavanja koje je Skiner nazvao respondentnim (respons – odgovor) i gde je organizam pasivan i samo se ponaša reaktivno na draži spoljašnje sredine, u operativnom ili instrumentalnom učenju (učenju putem pokušaja i pogrešaka) organizam vrši određene radnje da bi zadovoljio svoje potrebe.
To ponašanje je motivisano unutašnjim stanjem orgaznizma životinje i ona želi da dođe do cilja, što je najčešće hrana ili voda. Zato je učenje usmereno ka cilju, što nije slučaj sa klasičnim uslovljavanjem. Životinja proizvodi mnogobrojne pokušaje i pogreške kako bi došla do cilja.
PRIMER
Torndajk je zatvarao gladne mačke u jedan kavez a ispred kaveza je stavljao parče svežeg mesa dovoljno daleko da ga životinja ne može dosegnuti šapom. Vrata kaveza su bila zatvorena običnom rezom na kojoj je bio pričvršćen kanap. Povlačenjem kanapa reza bi se dizala i vrata bi se otvarala. Torndajk je primetio da životinja pravi bezbroj neuspelih pokušaja što je životinju ,,ljutilo” , te bi ona počela pokazivati znake agresivnosti i besa kao: grizla je, grebala i udarala o rešetke kaveza. Nakon toga bi opet počela da čini greške. U nizu bezuspešnih pokušaja, ona bi slučajno povukla kanap, vrata bi se otvorila a da ona to i ne primeti
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.