E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Informacione tehnologije, Obrazovanje
Objavio Natalija Radovanovic 17. decembar 2014. Prijavi dokument
Uloga didaktičkih medija u funkciji individualizacije nastave
I UVOD
U doba kada računari zauzimaju sve više mesta u čovekovoj svakodnevnici, gde dostižu takav segment primene, potrebno je pripremiti sadašnje, i buduće generacije za informaciono komunikacionu tehnologiju. Informaciono komunikacione tehnologije su već obeležile i sasvim je sigurno još će snažnije obeležiti razdoblje u narednih nekoliko godina. Snažne promene u tehnici i tehnologiji uticale su na društvo, kao i na samog čoveka. Od čoveka se očekuje da shvati te promene koje nam nauka donosi, da se snađe u društvu, i da se samim tim prilagođava tim promenama.
Obrazovanje ima značajnu funkciju u svakom društvu. Kroz obrazovanje i obrazovni sistem se razvijaju osećanja za vlastitu kulturu, poštovanje principa i solidarnosti. Oblikuju se svest i gledište pojedinca, kada je u pitanju društvo i procesi u društvu. Putem sistema obrazovanja snažno se menja struktura društva i porodice. Menjanjem društva, menja se i obrazovanje. Krajem XX i početkom XXI veka u sisteme obrazovanja ugrađene su brojne inovacije koje su unapredile obrazovne procese. Sistemi obrazovanja se moraju stalno poboljšavati, ukoliko se želi dostići optimalno korišćenje dostignuća savremene nauke i tehnologije.
Uvođenjem informacionih i komunikacionih tehnologija u obrazovanje premošćava se problem fizičke udaljenosti i omogućuje dostupnost znanja bez obzira na lokaciju. Informaciona i komunikaciona tehnologija je postala sastavni deo obrazovnog sistema i to kao podrška učitelju. Nastavni modeli su okrenuti ka učeniku, on je u centru nastavnog procesa. Nastava se individualizuje, učenici samostalno stiču znanja što doprinosi i samom poboljšanju nastavnog procesa. Veliku ulogu u poboljšanju nastavnog procesa imaju i didaktički mediji, njihovim uvođenjem u nastavni proces omogućava se individualizacija nastave, učenik ne samo da postaje samostalniji, već i nastava dobija na kavalitetu.
U 2007. godini kada su sprovedena istraživanja u školama, polovina nastavnog osoblja često ili povremeno koristi kompjuter u nastavi, jedna trećina nastavnika često ili povremeno koristi internet u opšteobrazovnim školama. Nastavnici, doduše, navode da ubuduće žele da više koriste medije. Bez obzira što 72% njih hoće češće da koristi internet, 68% da češće radi sa kompjuterom, još uvek oko 50% njih nije uopšte koristilo digitalne medije u nastavi. Empirijski podaci pokazuju da, zavisno od vrste škole, jedna grupa od 10 do 30% nastavnika redovno koristi digitalne medije u nastavi. Ta grupa predstavlja i glavnog korisnika online – ponuda za nastavnike. Preko 90% njih koristi kompjuter zbog prednosti koje pruža svakodnevno ili više puta sedmično za pripremu nastave i za rad posle nastave,a više od polovine njih koristi se kompjuterom svakodnevno ili više puta sedmično u nastavi.
Savremena škola spremna je da inovira proces učenja i da nastavu prilagodi interesovanjima, potrebama i mogućnostima svakog učenika. Zahvaljujući didaktičkim medijima, u prvi plan stavljen je učenik, njegove želje, potrebe i individualne mogućnosti. On je podstaknut da razmišlja, analizuje, da sam istražuje, otkriva, da zaključuje i rešava problem. Uvođenje novih metoda i tehnologija u škole i učionice, otvara nove horizonte na svim nivoima obrazovanja i pruža nadu da će proces obrazovanja biti kvalitetniji.
U radu ćemo razmatrati kako didaktički mediji u savremenoj nastavi utiče na nastavni proces, u kojim nastavnim temama je pogodna njihova primena, kako na takav vid prijema informacija reaguju učenici a kako roditelji. U prvom poglavlju ovog rada govorimo o inoviranju obrazovne tehnologije, koje su njene prednosti i kakav uticaj danas ima na obrazovni proces u školama. U drugom poglavlju poklanjamo pažnju tradicionalnoj nastavi, njenim prednostima i nedostacima. U trećem poglavlju razmatramo inovacije u obrazovnoj tehnologiji, kao i ulogu didaktičkih medija u obrazovanju, kakvu ulogu imaju i kako se primenjuju u nastavnom procesu . Zatim se govori o didaktičkim princima, kao i o pojmu individualizovane nastave. U šestom poglavlju je prikazana uloga obrazovne tehnologije u funkciji individualizacije nastave. U sedmom poglavlju ukazuje se na značaj korišćenja obrazovnih računarskih programa, obrazovnog softvera i kako to funkcioniše iz aspekta deteta. Dat je i prikaz i analiza istraživanja o značaju didaktičkih medija za individualizaciju nastave.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.