Turističke vrijednosti Pekinga
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Maturski Radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 26. april 2016. Prijavi dokument
1.UVOD
Tarifa je dokument (akt, sveska) nekog transportnog privrednog društva, u kome su propisane cijene prevoznih usluga (prevoznina i prateće usluge) koje prevoznik naplaćuje ili može da naplati od korisnika prevoza. U suštini, to je skup izračunatih vozarina za različite vrste usluga koje pruža davaoc usluge u oblasti transporta, pretovara i skladištenja pod određenim uslovima.
Za proces formiranja i primjenu transportni i špediterskih tarifa vezani su različiti pojmovi kao što su: tarifni sistem, politika, tehnika, udaljenost, razred, stav, valuta, sjecište i dr. Tarifski sistem predstavlja sistemski uređen skup propisa i cijena određenih usluga. Teorija tarifa i praktična primjena pojedinih načela pokazuju da se može govoriti o pet vrsta tarifnih sistema:
• prirodni tarifni sistem,
• ekonomsko-politički tarifni sistem,
• državni tarifni sistem,
• historijski ili mješoviti tarifni sistem,
• tržišno orijentisan tarifni sistem.
U gradskom javnom prevozu mogu biti primjenjena tri tarifna sistema:
1. jedinstven,
2. zonski, i
3. relacijski.
U radu je razrađena tema tarifa, tarifnog sistema u putničkom prevozu, sistema karata I sistema naplate. Navedeni su konkretni primjeri izračunavanja zonskog tarifnog sistema, relacijskog tarifnog sistema, te određena tarifna načela.
2. TARIFE I TARIFNI SISTEM
Tarifa je dokument (akt, sveska) nekog transportnog privrednog društva, u kome su propisane cijene prevoznih usluga (prevoznina i prateće usluge) koje prevoznik naplaćuje ili može da naplati od korisnika prevoza. U suštini, to je skup izračunatih vozarina za različite vrste usluga koje pruža davaoc usluge u oblasti transporta, pretovara i skladištenja pod određenim uslovima.
Osnovni ciljevi i zahtjevi prilikom izbora i projektovanja tarifnog sistema je precizno definisanje modela za određivanje cijena po strukturama karata i strukturi korisnika. Osnovni ciljevi, zahtjevi i ograničenja koje treba uzeti u obzir u projektovanju tarifnog sistema su:
• definisanje održive dugoročne tarifne politike na nivou grada,
• tarifni sistem treba biti usaglašen sa politikom finansiranja i tarifnom politikom, sistemom karata i tehnologijom sistema naplate,
• obezbjeđenje višeg nivoa prihoda cjeline sistema,
• obezbjeđenje principa jednakosti pristupa prema svim korisnicima,
• obezbjeđenje strukture karata u skladu sa realnim potrebama korisnika,
• obezbjeđenje jednostavnosti i lake prihvatljivosti tarifnog sistema za prosječnog korisnika (lakoća korišćenja),
• zadržavanje pozitivnih postojećih navika korisnika,
• tarifni sistem treba da podržati izvorno – ciljna kretanja korisnika,
• povećanje učešća mjesečnih pretplatnih karata u strukturi karata,
• usklađenost sa mrežom linija i stajalištima velike direktne izmene putnika,
• obezbjeđenje transparentnosti u načinu formiranja cijena usluga,
• nivo cijena transpornih usluga treba da omogući pravednu socijalnu politiku na nivou viših sistema (prije svega grada),
• postiznje visokog stepena tarifne integracije (obezbjeđenje integracije tarifnog sistema i naplate usluga u cjelini sistema),
• obezbjediti uslove za upravljanje mobilnošću stanovnika grada kroz održivu tarifnu politiku,
• povećanje nivoa kvaliteta transportne usluge,
• povećanje atraktivnosti cjeline sistema javnog gradskog transporta putnika,
• obezbijediti uslove za adaptivnost tarifnog sistema.
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Objavio vesna2412 24. april 2024.
Objavio vesna2412 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.