Turističke vrijednosti Pekinga
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Maturski Radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 19. maj 2020. Prijavi dokument
Autobuske stanice su organizovane površine gde putovanja autobusom počinju ili se završavaju. Takođe, to su mesta gde se obavlja kontakt između putnika, sa jedne strane i transpottnih sredstva, sa druge strane, odnosno, mesta gde se zadovoljavaju različite potrebe korisnika autobuske stanice. Inače, po klasifikaciji autobuske stanice spadaju u putničke terminale.
Iz ovakve definicij, jasno se vidi i uloga autobuske stanice: da opslužuje putnike i prevoznike u pojedinim fazama putovanja. Cilj izgrađenje autobuske stanice je da na jednom mestu ponudi organizovana i kvalitetna usluga korisnicima autobuske stanice. U tu svrhu autobuska stanica mora da ima niz funkcija, kojima će moći da zadovolji zahteve, koji se pred nju postavljaju.
Terminusi su početne ili završne stanice JGP-a, na kojima se razlikuje sve tehnološke potrebe vezane za tu liniju: dispečarski centar, pripremni parking, prostorija za odmor vozača, toalet i sl.
Stajališta su mesta na liniji međugradskog, prigradskog i gradskog prevoza putnika, gde se autobusi kratkotrajno zadržavaju radi iskrcavanja i ukrcavanja putnika.
1.2. PODELA AUTOBUSKIH STANICA
Zavisno od toga kakav je saobraćaj na autobuskoj stanici, stanice se dele na međugradske, prigradske, mešovite i tranzitne. Autobusi u međugradskom saobraćaju su oni koji povezuju dva ili više gradova na većoj udaljenosti, gde je procenat svakodnevnih putnika veoma mali. Autobusi u prigradskom saobraćaju su oni koji grad povezuju sa bližom ili daljom okolinom, i gde je procenat putnika koji svakodnevno putuju veliki.
U praksi ima malo čisto prigradskih i međugradskih autobuskih stanica. Pojava ovakvih stanica je vezana za veće gradove gde se oseća određena potreba i opravdanost uvođenja posebnih i razdvojenih autobuskih stanica, kako za međugradski, tako i za prigradski saobraćaj.
Osnivanje posebnih prigradskih autobuskih stanica ima opravdanje u onim prilikama kada se poštuje i želja korisnika i lokacija smešta u najpovoljniji položaj u odnosu na grad i mesta koja povezuje, tako da većina njih može doći iz grada do autobuske stanice uz najmanje gubljenje vremena.
Ovaj kriterijum je važan jer putovanje prigradskim autobusima, u principu, traje kratko, pa je zato i bitno da se što manje vremena provede u kretanju iz grada prema autobuskoj stanici.
Zbog toga je i opravdano organizovanje jedne ili više prigradskih stanica u velikim gradovima. U manjim gradovima nema potrebe za uvođenjem posebnih prigradskih stanica, jer su sva kretanja prema stanici približno u pešačkom dometu, ili je potrebno malo vremena za kretanje nekim drugim prevoznim sredstvom. Ovo je razlog da se, u malim gradovima, prigradske i međugradske stanice objedinjuju i tada se dobijaju autobuske stanice mešovitog tipa. Kod autobuskih stanica mešovitog tipa razlika između gradskih i prigradskih putnika se ogleda u različitoj dužini zadržavanja na autobuskoj stanici i umnogome utiče na izbor pratećeg sadržaja. S druge strane, kraće zadržavanje autobusa prigradskog saobraćaja kako u polasku tako i u dolasku, znatno utiče na kapacitete osnovnog sadržaja cele autobuske stanice.
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Objavio vesna2412 24. april 2024.
Objavio vesna2412 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.