Merenje performansi akcija na tržištu

VISOKA ŠKOLA ZA POSLOVNU EKONOMIJU I
PREDUZETNIŠTVO – BEOGRAD
DIPLOMSKI RAD
Student:
****
Br. indeksa:
****

*****
2


****

Sadržaj
2. POJAM I RAZVOJ FINANSIJA............................................................8
2.1. Predmet izučavanja finansija...............................................................11
3. POJAM I ZNAČAJ FINANSIJSKIH TRŽIŠTA....................................14
4. VRSTE FINANSIJSKIH TRŽIŠTA.....................................................18
5. FINANSIRANJE KOMPANIJA NA FINANSIJSKOM TRŽIŠTU.........21
6.2.1. Uslovi sticanja sopstvenih akcija društva..................................34
6.2.2. Postupak sticanja sopstvenih akcija pro-rata...........................36
6.3. Modeli utvrđivanja vrednosti akcija..................................................37
6.3.1. Metodi koji se baziraju na bilansu stanja..................................37
6.3.2. Metodi koji se baziraju na bilansu uspeha/relative valuation
6.3.3. Metode koje se baziraju na gudvilu............................................43
6.3.4. Metode koje se baziraju na diskontovanom novčanom toku
(Cash flow discounting-based methods)..................................44
6.5. Deljenje (usitnjavanje) i ukrupnjavanje akcija...............................51
7. PRIMARNO I SEKUNDARNO TRŽIŠTE AKCIJA..............................52
8. PERFORMANSE TRŽIŠTA AKCIJA..................................................55
5


Postoje različite vrste finansijskih institucija i sve one služe za
najefikasnije transferisanje finansijske štednje od suficitnih prema
deficitnim ekonomskim jedinicama. Finansijske institucije se mogu
klasifikovati na različite načine.
Prema jednoj klasifikaciji finansijske institucije se dele u tri grupe:
(Kitanović, D., Golubović, N., Petrović, D., 2012)
– intermedijarne finansijske institucije
– berze
– pomoćne i specijalizovane finansijske institucije
Intermedijarne finansijske institucije u tokovima finansijske štednje
od suficitnih do deficitnih ekonomskih jedinica učestvuju tako što i one
izdaju (kreiraju) određene finansijske instrumente, koji su predmet
kupovine i prodaje kojima se transferiše finansijska štednja. Ove institucije
su finansijski posrednici u punom smislu reči. Postoje razne vrste
intermedijarnih finansijskih institucija, a najvažnije su:
– komercijalne banke
– štedionice
– štedno-kreditne zadruge
– osiguravajuće kompanije
– penzioni fondovi
– finansijske kompanije
Berze su druga specifična vrsta finansijskih institucija. One ne
kreiraju svoje finansijske instrumente, već su organizovana mesta za njihov
promet.
Treću grupu čine sve ostale finansijske institucije. One su međusobno
različite. Zajedničko im je to što je svaka od njih specijalizovana za određenu
7
Više u Ekonomija
Analiza finansijskih izvještaja
- Analiza posovanja preduzeća
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 9 stranica
Skripta hotel
- hotelska preduzeća
- UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet · Knjaževac
- 10 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Više u Menadžment
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Skripta hotel
- hotelska preduzeća
- UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet · Knjaževac
- 10 stranica
Mogućnosti inovacija u lokalnim samoupravama
- Strategijsko upravljanje novim tehnologijama
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Tehnolosko-metalurski fakultet · Bor
- 14 stranica