Propaganda i tržišne komunikacije

VISOKA ŠKOLA ZA USLUŽNI BIZNIS
SOKOLAC – ISTOČNO SARAJEVO
SEMINARSKI RAD
Tema: Propaganda i tržišne komunikacije

Sokolac, april 2023. godina


Uvod
Propaganda uveliko utiče na život savremenog čovjeka, ona mu pomaže ili
odmaže u zauzimanju stava o nečemu, ali u većini slučajeva propaganda ima
za cilj manipulsati stavovima i mišljenjima. S obzirom da propaganda
predstavlja sve značajniji faktor u društvenom životu nameće se potreba da se
opširnije elaborira. Na primjer, propaganda se može koristiti u davanju
podrške određenom stavu ili da se ne slaže s određenim stavom. Ono što
razdvaja propagandu od «normalne» komunikacije je u izoštrenom, često
podmuklom načinu kojim poruka namjerava oblikovati mišljenja. Propaganda
je često predstavljena na način na koji namjerava namjerno izazvati jake
emocije, posebno koristeći nelogične veze između pojmova. Sklonost
emocijama je češća metoda propagande, nego korištenje nekih drugih manje
otvorenih, možda čak i više podmuklih oblika. Na primjer, propaganda može
biti prenijeta kao nejasno izrečena, kao pretpostavka ili kao pretpostavka u
toku javne, poštene i uravnotežene debate ili argumenta. To se može učiniti
kao veliki utjecaj kroz prijenos novinarskih oblika.
Propagandna djelatnost, kao jedan od oblika društvene komunikacije, stara je
koliko i sama ljudska komunikacija. Iako je u različitim istorijskim epohama
propaganda različito korišćena, shvatana i tumačena, propagandna
komunikacija bila je neizbežan pratilac svake ljudske komunikacije uopšte, i
svojim djelovanjem ostavila je snažan pečat razvoju ljudske civilizacije. Jedna
od definicija propagande, kojih ima mnogo, dao je i Kotler, i ona glasi:

“Propaganda je forma posrednog komuniciranja koja se vodi preko plaćenih
medija i od strane poznatog naručioca.” Sredstvo za prenos propagandnih
poruka je posrednik u procesu komuniciranja između oglašivača, koji je u ulozi
izvora informacija ili emitora, i onoga kome je informacija, odnosno
propagandna poruka, upućena a koji je u ulozi primaoca informacije,
receptora. Propagandna sredstva su brojna, od tradicionalnih (štampa, radio,
televizija) preko novih (internet, svetlosne reklame) do inovativnih rješenja
(propaganda kroz pakovanje proizvoda). Svako od sredstava ima svoje
prednosti i nedostatke, a cilj preduzeća je da prepozna ona sredstva koja bi na
najbolji način mogla da unaprijede i pospješe njegovo poslovanje.
1. Definicija propagande
U nastojanju da se fenomen propagande ipak preciznije definiše, mnoge
modernije teorije usvojile su nekoliko zajedničkih odrednica, koje propagandu
shvataju kao skup posebnih tehnika komunikacije u cilju masovnog uticaja, ili
sugestije, kroz manipulaciju simbolima i psihologijom mase i pojedinca. Ono u
čemu se svi slažu je činjenica da propaganda uključuje intenzivnu upotrebu
slika, slogana i simbola koji utiču na uvjerenja i emocije; to je smišljena
komunikacija s tačno određenom tačkom gledišta, koja ima za cilj da primalac
poruke “dobrovoljno” usvoji željene pozicije i uvjerenja kao da su njegovi
vlastiti i djeluje u skladu s tim.

Više u Ekonomija
Analiza finansijskih izvještaja
- Analiza posovanja preduzeća
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 9 stranica
Skripta hotel
- hotelska preduzeća
- UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet · Knjaževac
- 10 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Više u Menadžment
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Skripta hotel
- hotelska preduzeća
- UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet · Knjaževac
- 10 stranica
Mogućnosti inovacija u lokalnim samoupravama
- Strategijsko upravljanje novim tehnologijama
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Tehnolosko-metalurski fakultet · Bor
- 14 stranica