Potrošačke uslužne organizacije
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Maturski Radovi, Ekonomija, Menadžment
Objavio pupovic95 13. mart 2024. Prijavi dokument
Tradicionalni pristup planiranja i upravljanja preduzećem uspešno je funkcionisao sve do 70-ih godina dvadesetog veka. Do tada su velika preduzeća dominirala malim, a poslovanje je bilo predvidivo iz razloga što je okruženje bilo relativno stabilno. Konkurenti su bili dobro poznati, promene na finanskijskom tržištu skoro zanemarljive, cene skoro svih proizvoda i usluga stabilne, a ponašanje kupca i krajnjih potrošača očekivana.
Zahvaljujući intenzivnom razvoju novih proizvoda i tehnologije, otvaranju novih tržišta, sve izraženijim zahtevima potrošača za novim proizvodima i uslugama, dovodi nas do zaključaka da više nije bitna veličina preduzeća, već brzina kojom se prihvataju nove tehnologije i dostignuća, kao i spremnost preduzeća na promene. Dinamika i karakter tih promena upozoravaju da ne postoji adekvatna zaštita preduzeća od promena koja ugrožavaju njegov opstanak i razvoj, osim blagovremenog predviđanja i prilagođavanja promenama.
Brojni primeri propadanja preduzeća ili poslova zbog neblagovremenog prihvatanja promena ili pak učmalosti na osnovu ubiranja plodova minulog perioda, dovode do zaključka da 20. vek obeležava burne promene koje je trebalo brzo prihvatiti kao osnovnu zakonitost i shvatiti da se uslovi poslovanja brzo menjaju, a stečene pozicije polako gube.
Kada sve to sagledamo jasno se ističe potreba za strateškim menadžmentom, kao i njegova neophodnost i važnost.
Prema definiciji strateškog menadžmenta koja glasi: Strateški menadžment je proces upravljanja svim resursima internim i eksternim činiocima poslovanja u cilju razvoja konkurentske prednosti i dugoročnih performansi preduzeća; jasno se ističe važnost koju strategijski menadžment ima.
Drugi razlog njegove neophodnosti, je taj da on obezbeđuje pravac delovanja, tako da svi članovi preduzeća mogu da znaju gde da usresrede svoje napore.
Jedan od razloga važnosti je i taj da strategijski menadžment uključuje menadžere svih nivoa u procesuu planiranja, što omogućava da oni lakše razumeju planove, a to dovodi do bolje realizacije i uspešnosti u poslu.
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio EmilijaT 22. decembar 2024.
Objavio gujder 22. decembar 2024.
Objavio Armin2019 22. decembar 2024.
Objavio Majizam 11. decembar 2024.
Objavio mitrovicm993 13. novembar 2024.
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio EmilijaT 22. decembar 2024.
Objavio Stefan1233@ 16. decembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.