Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment, Psihologija
Objavio stjepan1908 03. januar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Menadžment proces je veoma kompleksan jer u sebi objedinjuje brojne funkcije, od planiranja i organizovanja, do vođenja i kontrole materijalnih, finansijskih, informacionih i ljudskih resursa u organizaciji. Jedna od večitih definicija menadžera, koja pleni svojom kratkoćom, tačnošću i jednostavnošću, glasi:
”Menadžer je osoba koja svoj cilj postiže radom drugih”.
Ono što vrhunske menadžere razlikuje od ostalih jesu upravo znanje i veštine, kako da ”ti drugi” tj. Njihovi podređeni i kolege, obavljaju svoje poslove u kontinuitetu, i svoje ciljeve ispunjavaju što kvalitetnije, profesionalnije i efikasnije.
Nekome se može učiniti da se ljudi ponašaju nepredvidivo i iracionalno. Ipak, kada bi mogli da “zavirimo” u njihovu prošlost i njihov emocionalni sklop, shvatili bi da je ponašanje ljudi logično i predvidivo. Poznajući te činjenice, sa velikom sigurnošću bi mogli da predvidimo kako će neki ljudi reagovati na kritike, ili pak na zahtev da ostanu da rade u kancelariji posle radnog vremena. Razlozi tako različitog ponašanja ljudi na iste posticaje leže u jedinstvenosti svake individue. Toj jedinstvenosti pečat su dali roditelji, kućno vaspitanje, obrazovanje, socijalni život, radno iskustvo itd. Što pre menadžeri shvate i prihvate činjenicu da komuniciraju sa ljudima koji su jedinstveni, koji se među sobom veoma razlikuju i koji su na posao doneli sva svoja prethodna iskustva, biće im mnogo lakše da njima rukovode i imaće pred sobom otvoren put za uspešnu karijeru.
Puko posedovanje sposobnosti da se obavlja određeni posao, ne znači da će određena osoba to i uraditi ili ostvariti mogući rezultat. Motivacija je ta koja pokreće, upravlja i održava ponašanje ljudi, na taj način što one koji su sposobni pretvara u stvarno delotvorne tj. Efektivne. Uspešne organizacije u svetu na zaposlene gledaju kao na primarni razvojni resurs, izvor ideja. Naglasak se stavlja na aktivno upravljanje njihovim potencijalima a motivacija i zadovoljstvo zaposlenih postaju ključna pitanja savremene organizacije.
U kontekstu upravljanja ljudskim resursima razvijaju se različiti modeli i sistemi merenja zadovoljstva i motivacije zaposlenih. Zajednički cilj modela merenja i sistema merenja zadovoljstva i motivacije zaposlenih je težnja da se kod svakog pojedinca razvije osećaj da svi zaposleni dele zajedničku sudbinu (sudbinu kompanije) i nastojanje da se materijalnim i nematerijalnim podsticajima (nagradama) oslobodi stvaralački potencijal zaposlenih. A kvalitet života na radnom mestu se smatra ključnim faktorom motivacije.
Znači, da bi podređeni postizali rezultate i efekte koje želi njihov menadžer, oni moraju biti motivisani. Zbog toga je razumevanje i uvažavanje procesa motivacije ljudi, za moderne i ambiciozne menadžere postala ne samo potreba, već i neophodnost.
DEFINISANjE POJMA I OSNOVNOG MODELA MOTIVACIJE
Motivacija nije nešto što se može obezbediti prostim “njihanjem šargarepe ispred ze¬ca”. Stvaranje motivacije kod zaposlenih obuhvata mnoge različite faktore koji se me¬njaju od jednog do drugog menadžera, kao i od jedne do druge organizacije. Pristup menadžera i pogodno okruženje su dva neophodna faktora za razvoj motivacije. Treći ključni činilac je komunikacija.
Motiv je u nama samima i tera nas ka ostvarenju adekvatnog cilja. On ujedinjuje intelektualnu i fizičku energiju, inicijativu i organizaciju i individualne aktivnosti u usmeravanju ponašanja određujući mu smer, intezitet i trajnost. Svi smo mi različiti u radu, motivima i svaki pojedinac ima svoj poseban motiv koji ga vodi ka ostvarenju cilja.
Pristup motivisanju zaposlenih menjao se sa promenama stavova koje su vla – snici i menadžeri imali prema radu i ljudima u organizaciji. Klasičan pristup zasnovan na uverenju da su zaposleni puki resursi koje treba uključiti u pro¬cese rada, pretpostavlja da zaposleni poseduju odgovarajuću kvalifikaciju za dobro obavljanje posla i povećanje produktivnosti a da za uzvrat dobiju od¬govarajuću nadnicu za obavljeni posao. Savremeni pristup, međutim, zasni¬va se na uverenju da su ljudi u organizaciji kapital na kojem se izgrađuje di¬ferentna prednost organizacije u odnosu na druge.
Vremena su se promenila kao i stav prema radu i zaposlenima; nadnica više nije dovoljna da motiviše većinu zaposlenih. Savremeni menadžeri su suoče¬ni sa pitanjima kako da motivišu zaposlene da usmere svoju energiju, znanje, veštine i sposobnosti da bi se ostvarili ciljevi organizacije. Menadžeri koji se bave ljudskim resursima u organizaciji moraju poznavati teoriju i u svojoj praksi koristiti naučno zasnovane pristupe koji motivaciju vide kao sredstvo menadžerskog know how, koje oni koriste u oblikovanju ponasanja ljjudi u organizacijama. Menadžeri utiču na motivaciju zaposlenih indirektno, tako¬ što kreiraju odgovarajuće okruženje za razvoj motivacije, koje cine: struktura, klima, kultura, sistem nagrađivanja i liderski stil, što ilustruje stav predsedni¬ka Mary Cay Cosmetics.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
You must be logged in to post a comment.
4 replies on “Motivacija zaposlenih i nagrada”
Kako to da rad ne postoji? a skinut mi je kredit?
Sad smo proverili rad, sve u redu, postoji, možda je došlo do neke greške pri preuzimanju…Poslaćemo Vam rad na mejl putem koga ste registrovani na sajtu.
Pozdrav.
Odličan rad…. svaka čast i autoru i vama….samo sam ga preko online konvertora prebacio na latinicu! 5+
I meni je skinulo bodove ali nije rad isto kao aleksi.