E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje, Pedagogija
Objavio sonjafilozofski 25. maj 2015. Prijavi dokument
1. UVOD
Kada se govori o aktivnosti i razvoju učenika u nastavi, misli se na celovit proces personalizacije i socijalizacije u kojem je učenik, manje ili više zavisno od uzrasta, i u poziciji objekta i u poziciji subjekta. Misli se na maksimalnu aktivizaciju psihičnih i fizičkih snaga učenika gde učenik istovremeno uči i poučava se.
Učitelji moraju na adekvatan način podsticati dečje težnje za razvojem i zadovoljavanjem zrelijih potreba. Na taj način se uvažava dete i njegova ličnost, poštuje ljudska priroda i prihvata shvatanje da samo doživljene i zadovoljene potrebe mogu postati snažni pokretači razvoja različitih sposobnosti, veština i emocija.
U ovom seminarskom radu baviću se temom aktivnosti i pokretača učenika u procesu nastave i učenja, ljudskom prirodom, potrebama i motivima učenika, motivacijom, sredstvima koji doprinose poboljšanju motivacije kod učenika, i interesovanjima uenika u nastavi i van nje.
2. DEFINISANJE OSNOVNIH POJMOVA
DEFINISATI AKTIVNOST UČENIKA, POKRETAČE U NASTAVI , NASTAVU
Aktivnost učenika u nastavi
Aktivnost učenika je uslov uspeha u nastavi, a ona može biti različita:manuelna, senzorna, intelektualna, izražajna itd.
Najčešće aktivnost učenika u procesu nastave i učenja je intelektualna aktivnost, retko se javlja potpuno izdvojena od ostalih vidova aktivnosti; a kad je dominantna, doprinosi usmeravanju i razvoju mentalnih snaga učenika. Lako je prepoznatljiva kroz njihovu aktivnost: rešavanje problema uviđanjem, sticanjem novog iskustva, primena stečenih znanja u praksi, uviđanje veza među pojavama.
Važan uslov svake uspešne aktivnosti učenika jeste stepen njegove osposobljenosti za samostalno sticanje znanja. Tim više što se do znanja dolazi misaonim putem-misaonom aktivnošću koja se razvija u samom procesu usvajanja znanja i vodi ka većoj kritičkoj i kreativnoj delatnosti.
Takođe je važno da svaka aktivnost u nastavi bude svesna, zato što samo svesna aktivnost učenika čini srećnim, slobodnim i zadovoljnim.
Istraživanja pokazuju da aktivnost učenika u nastavi zavisi od mnogo faktora, a naročito od nastavnika, nastavnih sadržaja, samog učenika i obrazovne tehnologije. Svi oni pokreću učenika na rad i učenje, i svi su povezani s njegovim potrebama kao glavnim izvorima motivacije.
U pedagoškoj literaturi postoje različita gledišta na aktivnost učenika u nastavi i na pokretače te aktivnosti. Kreću se od shvatanja:
da je aktivnost istorijski uslovljena,
da učenik mora da sluša svog učitelja,
da se učenik slobodno ispoljava i razvija u nastavi,
da je učenik centar nastave i
da nastavnik treba da sledi njihovu prirodu.
Žan Žak Ruso je još u 19.veku isticao značaj radoznalosti i aktivnosti učenika. Danas kažemo da je učenik aktivan u nastavi ako sa razumevanjem usvaja znanja, ako sam donosi zaključke, ako uočava odnose među činjenicama i sl.
Nastavnik treba da poznaje faktore razvoja ličnosti učenika. On je planer, oraganizator, realizator, istraživač, terapeut, evaluator. S ovim ulogama u nastavi, doprineće aktivizaciju učenika ako:
prilagođava nastavu osobinama učenika;
prilagođava nastavu tempu rada učenika;
ako dopušta učeniku da ispolji svoja znanja, umeća i sposobnosti;
ako su strpljivi i ako imaju razumevanja za teškoće i greške učenika;
ako znalački upravljaju procesima nastave i učenja;
ako ne opterećuju učenike.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.