Rastojanje sleđenja vozila
RASTOJANJE SLEĐENJA VOZILA
Rastojanje sleđenja vozila predstavlja prostorni razmak između čela dva uzastopna vozila u saobraćajnom toku i najčešće se označava sa Sh, a izražava u metrima.Sa gledišta realnih saobraćajnih tokova na odseku puta rastojanje sleđenja predstavlja srednju vrednost svih rastojanja sleđenja između uzastopnih vozila u određenom toku na posmatranom odseku ili deonici puta. Sa obzirom na način posmatranja, a analogno sa onim što je rečeno za gustinu toka praktično se kod rastojanja sleđenja razlikuju:
1. Konkretna rastojanja između pojedinih vozila u saobraćajnom toku koja su se našla u određenom trenutku na posmatranom odseku ili deonici puta; Shi, gde je i=1, 2, …, n.
2. Srednja vrednost trenutnih rastojanja između svih vozila u saobraćajnom toku koja su se našla u određenom trenutku na posmatranom odseku ili deonici puta .
3. Aritmetički prosek m- srednjih trenutnih rastojanja utvrđenih na posmatranom odseku u periodu vremena T;
Osnovna jedinica za iskazivanje rastojanja sleđenja vozila je metar, a najčešći simbol za označavanje rastojanja sleđenja vozila je Sh. Rastojanje sleđenja kao osnovni parametar saobraćajnog toka pogodan je za dublje razumevanje i opisivanje interakcijskih odnosa vozila u saobraćajnom toku, za prost tok ili za pojedine nizove u okviru složenog toka.
Zakon o Bezbednosti Saobraćaja kaže da je vozač koji se kreće iza nekog vozila dužan da drži bezbedno odstojanje (tzv. rastojanje sleđenja), i to odstojanje mora biti prilagođeno uslovma saobraćaja i stanju puta. Ali nigde u zakonu nije tacno definisano koliko bi trebalo da bude to rastojanje. Tako zaključujemo da uslovi puta, okoline, vremenske prilike imaju veliki uticaj na održajanje rastojanja između vozila, kao na primer:.
- Kiša
- Sneg
- Magla
- Noć
Pomenućemo i jedan od zanimljivih matematičkih modela za opsivanje kretanja vozila u saobraćajnim tokovima, ’’Psihofizički model rastojanja sleđenja.’’ Zasniva se na tome da reakcija ubrzanja i usporenja vozila, koje sledi vozilo, zbog promene brzine tog vozila ne javljaju bri bilo kojoj brzini i rastojanju, već pri dostizanju graničnog rastojanja sleđenja i brzine. Tako da je najbitniji faktor upravo čovek, njegovo prepoznavanje rastojanja i blagovremeno reagovanje na promenu brzine vozila ispred.
Više u Saobraćaj
Vozač motornih vozila
- Saobraćaja
- 28 stranica
Saobraćaj
- Geografija
- Građevinski fakultet, Subotica · Kovačica
- 15 stranica
Isprave u carinskom postupku
- carinski postupak
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica