Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio almica01 13. februar 2013. Prijavi dokument
RASTOJANJE SLEĐENJA VOZILA
Rastojanje sleđenja vozila predstavlja prostorni razmak između čela dva uzastopna vozila u saobraćajnom toku i najčešće se označava sa Sh, a izražava u metrima.Sa gledišta realnih saobraćajnih tokova na odseku puta rastojanje sleđenja predstavlja srednju vrednost svih rastojanja sleđenja između uzastopnih vozila u određenom toku na posmatranom odseku ili deonici puta. Sa obzirom na način posmatranja, a analogno sa onim što je rečeno za gustinu toka praktično se kod rastojanja sleđenja razlikuju:
1. Konkretna rastojanja između pojedinih vozila u saobraćajnom toku koja su se našla u određenom trenutku na posmatranom odseku ili deonici puta; Shi, gde je i=1, 2, …, n.
2. Srednja vrednost trenutnih rastojanja između svih vozila u saobraćajnom toku koja su se našla u određenom trenutku na posmatranom odseku ili deonici puta .
3. Aritmetički prosek m- srednjih trenutnih rastojanja utvrđenih na posmatranom odseku u periodu vremena T;
Osnovna jedinica za iskazivanje rastojanja sleđenja vozila je metar, a najčešći simbol za označavanje rastojanja sleđenja vozila je Sh. Rastojanje sleđenja kao osnovni parametar saobraćajnog toka pogodan je za dublje razumevanje i opisivanje interakcijskih odnosa vozila u saobraćajnom toku, za prost tok ili za pojedine nizove u okviru složenog toka.
Zakon o Bezbednosti Saobraćaja kaže da je vozač koji se kreće iza nekog vozila dužan da drži bezbedno odstojanje (tzv. rastojanje sleđenja), i to odstojanje mora biti prilagođeno uslovma saobraćaja i stanju puta. Ali nigde u zakonu nije tacno definisano koliko bi trebalo da bude to rastojanje. Tako zaključujemo da uslovi puta, okoline, vremenske prilike imaju veliki uticaj na održajanje rastojanja između vozila, kao na primer:.
Pomenućemo i jedan od zanimljivih matematičkih modela za opsivanje kretanja vozila u saobraćajnim tokovima, ’’Psihofizički model rastojanja sleđenja.’’ Zasniva se na tome da reakcija ubrzanja i usporenja vozila, koje sledi vozilo, zbog promene brzine tog vozila ne javljaju bri bilo kojoj brzini i rastojanju, već pri dostizanju graničnog rastojanja sleđenja i brzine. Tako da je najbitniji faktor upravo čovek, njegovo prepoznavanje rastojanja i blagovremeno reagovanje na promenu brzine vozila ispred.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.