Elementi i karakteristike drumskog saobracaj
Objavio pedica 06. jun 2022.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Pirke92 29. mart 2014. Prijavi dokument
Uvod
Upravljati organizacijom u društvu sa vrlo izraženom konkurencijom nije nimalo jednostavan proces i zahteva kompleksna znanja iz više različitih sfera kako bi se stvorio ambijent u kojem se organizacija razvija i usmerava ka uspehu. Poslednje dve decenije često se mogao čuti ili pročitati iskaz: “Ono što ne možeš izmeriti, to ne možeš ni unaprditi, odnosno, time ne možeš upravljati” . Sistem uravnoteženih ciljeva ( BSC – Balanced Scorecard ) daje menadžmentu jedan sasvim novi pristup baziran na jednostavnoj premisi : ”Uspeh organizacije se temelji na pokazateljima koji se nalaze iza finansijskih ciljeva i koji uslovljavaju njihovo ostvarenje.” BSC je jedan kompleksan sistem upravljanja kojim se meri učinak organizacije iz četiri uravnotežene perspective ( finansijske perspektive, perspective kupaca, perpsektive poslovnih procesa i perspektive razvoja ) i proširuju ciljevi organizacije izvan finansijskih pokazatelja naglašavajući uzročnike stvaranja vrednosti za dugotrajne rezultate. Sami finansijski pokazatelji nisu dovoljni da usmere organizaciju prema ostvarenju uspeha i prodaji svojih proizvoda već je neophodno pronaći balans između cene, kvaliteta i svrhe upotrebe proizvoda ili usluge. BSC kao matrica uravnoteženih pokazatelja daje indikatore o uspehu organizacije na više polja tako da se dobija predstava o tome kako unaprediti veštine i znanja zaposlenih, prodaju, proizvodnju, unutrašnju organizaciju i motivaciju zaposlenih.
1. Misija preduzeća
Hiljade organizacija širom sveta koriste BSC za uspešnu implementaciju njihove strategije. Ali pre implementacije strategije čak i pre nego je formulisana organizacije moraju razmotriti i jasno definisati misiju i viziju. Ovi elementi predstavljaju srce svake efektivne organizacije. Sasvim je logično da svako preduzeće postoji da bi nešto postiglo u datim uslovima. Upravo taj razlog postojanja preduzeća čini njegovu svrhu ili njegovo poslovanje – misiju. Misija je svrha i razlog postojanja organizacije i usko je povezana sa njenim budućim aktivnostima. Ukratko, misija opisuje vrednosti, apiracije i rayloge postojanja preduzeća. Dobro definisana misija je osnov za izvodjenje ciljeva, strategije i planova. Bez jasne misije, ciljeva i planova razvoj preduzeća se neće odvijati u pravcu u kojem ono treba da ide. Misija sadrži uglavnom četiri elementa:
1. Svrhu – Misija mora sadžati razlog zbog kojeg preduzeće postoji i on može biti različito koncipiran.
2. Strategiju preduzeća – Strategijom se definiše područje u kojem preduzeće deluje, razlozi unjegovog postojanja i izvori konkurentskih prednosti.
3. Standarde ponašanja – To je način na koji preduzeće obavlja svoju delatnost i prema njemu se menadžment i zaposleni moraju ponašati.
4. Vrednosti – To su osnovna uverenja koja zaposlene vode u njuhovom radu odnosno ostvarivanju ciljeva preduzeća
Objavio pedica 06. jun 2022.
Objavio kubura 30. maj 2022.
Objavio siki.pfk 27. maj 2022.
Objavio dejana1995 27. jun 2022.
Objavio nebojsalkovic58 27. jun 2022.
Objavio nebojsalkovic58 27. jun 2022.
Objavio seminaristkinja 29. jun 2022.
Objavio anagajicc 29. jun 2022.
Objavio dejana1995 27. jun 2022.
Komentari
You must be logged in to post a comment.