Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio Baton86 25. mart 2014. Prijavi dokument
2 Pajama i nastanak trzista
Trzište se moze definisati na različite načine, vezane aspektima i različitim formama kojima se tržište ispoljava. Često taj termin trziste zamenjujemo sintagmama”spontani, stihijski, automatski regulator reprodukcije.
Odnosi koji se ispoljavaju na tržištu su definisani kao sveokupnost ponude i tražnje na odredjenom mestu i odredjenom vremenu. Utiču na prodaju pojedinih roba na skup svih ustanova područija i uredjaja koji omogucuju organizovani i stalni kontakt izmedju kupaca i prodavaca. Ovde se sučeljavaju:
• ponuda – ( misli se na cene i uslove ponude za robu od strane raznih proizvodjača )
• tražnja – ( misli se na tražnju potrošača, kupaca proizvoda )
Sagledavanjem tržišta konstatujemo da bi u svim novim definicijama mogli izdvojiti tri različite grupe, s’ozirom na značaj koji se pridaje pojedinim komponentama tržišta. U te grupe spadaju:
• u prvoj grupi je poseban akcenat stavljen na razmenu,na ukupnost kupaca i prodavaca.
• u drugoj grupi se ističe odnos između nosilaca ponude i tražnje.
• u trecoj grupi stavljamo akcenat na sučeljavanje ponude i tražnje.
Definisanje tržišta pored njegovih komponenti moraju se uzeti u obzir i njegova struktura i funkcija. Stabilnost i razvijenost tržišta je korelacija razvijenošću i stabilnošću velikog ekonomskog sistema.
Faktori tržišta mogu biti ekonomska i politicko-pravna regulative. Vazan element tržišta predstavlja promene koja je iznenadna i koju marketing nije predvideo. Ta promena se moze odnositi i na odnos ponude i tražnje, pad potencijala tržišta u odnosu na predviđeno. Opsta teorija sistema definiše pojam tržišta kao jedan složen dinamički i stohastički sistem koji je istovremeno i podsistem sistema funkcionisanja velikog ekonomskog sistema. Tržište je mesto gde se sučeljavaju ponuda i tražnja. To mesto je skup svih mesta, konkurenata i situacija koje utiču na realizaciju njihovih odluka, ciljevi, planova i strategija u ostvarivanju prodaje.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.