Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Jezici/Književnost
Objavio miljanamiljana 01. februar 2014. Prijavi dokument
Uvodna razmatranja
Umetnička ili lepa književnost rečima gradi slike i u slikama donosi svoj svet, koji je sličan svetu oko nas, ali nikad sasvim isti, tj. književnik kroz prikazivanje objektivne stvarnosti putem slika iznosi sopstveni doživljaj te stvarnosti i odnosa prema njoj, što kod čitalaca budi različite misli i raspoloženja. Dejstvo književnosti na čoveka je jako kompleksno, jer pored toga što zahvata njegove misli, osećanja, jezik, ona obrazuje i vaspitava i na taj način menja biće, čineći ga boljim i drugačijim.
Svaki deo stvarnosti koji je unet u književno delo prožet je maštom, osećanjem i mislima pisca i zato dobija subjektivni karakter i postaje novi, umetnički i neponovljiv svet. Delo se može tumačiti na različite načine, jer se u delu uvek krije i sluti mnoštvo umetničkih istina. Pored preobražaja objektivne stvarnosti od koje pisac polazi, u delu dolazi i do preobražaja i menjanja piščevog osećanja. Sve u delu se međusobno dopunjava, prožima i objedinjuje u jedinstvenu i skladnu celinu.
Trebalo bi imati u vidu da svako književno delo nije samo izvor naših zadovoljstava i saznanja, već i predmet naših istraživanja i raznih ispitivanja. Književno delo se i stvara sa ciljem da bude čitano, istraživano i vrednovano, prihvaćeno, ili okarakterisano kao neuspelo ostvarenje, pa je stoga uloga čitaočeve svesti da prati književno delo, ponire u njega, istražuje ga i vrednuje. Da li će jedno delo nakon izlaska iz štampe ubrzo pasti u zaborav ili će nastaviti da bude aktuelno među čitaocima kroz vekove zavisi najviše od njegovih sopstvenih vrednosti, od toga koliko je proučavano, koliko je opšteljudskog i univerzalnog u njemu i kakvo mesto mu je nauka o književnosti odredila u književnoj istoriji. Književnost je umetnost, dok proučavanje književnosti zahteva jedan vid znanja i učenosti.
Proučavanje književnog dela je neophodno, jer bi u suprotnom „književnost bila nalik na neprohodnu prašumu u kojoj se od nebrojanog mnoštva nista konkretno ne vidi i ne razaznaje“. Cilj proučavanja književnosti je da omogući razumevanje i doživljavanje književnih dela na jedan racionalniji i smišljeniji način.
Interpretacija podrazumeva objašnjenje književnog dela kao jedinstvene i neponovljive duhovne tvorevine i jedan je od oblika proučavanja književnosti, koji se često primenjuje u školama. Može da obuhvata delo u celini ili samo neke njegove segmente. Interpretacija nam omogućava da književno delo sagledamo kao celinu koja je sastavljena od mnogih elemenata. Ukoliko je u pitanju prozno delo, kao u našem slučaju neophodno je interpretirati, tj. objasniti: temu, fabulu, kompoziciju, likove, ideje, jezik i stil, ali i smisao dela u celini. Uspešna interpretacija književnog dela podrazumeva čitanje, radoznalost, razumevanje, shvatanje i usvajanje jezičkih elemenata, književnoteorijskih pojmova, kreativno pronicanje u strukturu teksta, tj. u dublji smisao dela.
Servantesov Don Kihot je proteklih decenija bio deo nastavnog plana i programa većine srednjih škola raznih usmerenja u Srbiji, pa su za potrebe nastave književnosti u srednjim školama pribavljeni izbori određenih poglavlja, koja su služila kao lektira.
U nastavku ćemo se detaljnije pozabaviti samim romanom, načinima njegove interpretacije, ali i najadekvatnijim metodama rada koje omogućavaju uspešnu interpretaciju dela u srednjoškolskom obrzovanju.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.