Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio Dzanna18 16. decembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Obrazovna tehnologija je već dugo prisutna u realizaciji obrazovnog procesa i procesa učenja i bila je poznata pod nazivom “obrazovna tehnika”, “nastavna sredstva”, “A/V sredstva”, “demonstraciona sredstva”, ″instrukciona sredstva”, “očigledna sredstva”, “film u nastavi”, “nastavne mašine”. Osnovni nedostatak u tumačenju i primeni ovih nastavnih sredstava, odnosno obrazovne tehnologije, je bio taj što se prilikom njihovog tumačenja najviše pažnje pridavalo tehničkim karakteristikama, mogućnostima i načinu korišćenja u smislu manuelnog manipulisanja i tehničkog funkcionisanja, dok je vrlo malo pažnje posvećivano pedagoškom opravdanju njihove primene. Problem je u tome, što se obrazovna tehnologija shvata na raznovrsne načine i što je ona kao pojava, interdisciplinarni konglomerat raznih nauka, teorija, tehnika, tehnologija, međusobno povezanih sa jednim ciljem, a to je da se obrazovni proces i proces učenja učini efikasnijim, a time i racionalnijim i optimalnijim i da se prilagodi brzim promenama društvenog sistema, proizvodnje, tehnike i nauke.
Većina istraživanja obrazovnog procesa polazila je, do sada, prvenstveno od proučavanja tri faktora koja čine njegove osnovne elemente a to su: učenik, nastavnik i nastavni programski sadržaj.
Međutim, očigledno je da postoji i četvrti faktor koji povezuje sva tri navedena elementa, a to je obrazovna tehnologija.
Obrazovna tehnika je postala moćno sredstvo i pomoć nastavnicima i učenicima za lakše dobijanje i obradu informacija i osnovni izvor znanja, koji im daje na uvid obrađeno znanje prethodnih generacija.
U sva četiri elementa nastavnog procesa došlo je do transformacije u pogledu njihovog značaja, uloge i mogućnosti, i smisla je sve usmereno ka učeniku kao osnovnom činiocu obrazovnog procesa Zbog toga je najvažniji cilj obrazovne tehnologije da omogući učeniku lakše, brže i efikasnije dobijanje, obradu i usvajanje određenih informacija, čineći ih lakšim i prihvatljivijim, i to u odnosu na njihove individualne osobine, sposobnosti, mogućnosti I predznanje.
Ovim se nastoji da nastavni proces i proces učenja postanu egzaktniji i da pedagogija bude nauka poučavanja i učenja, a ne umetnost “poučavanja”, da nastanak i razvoj obrazovne tehnologije ne zavisi samo od drugih vrsta naučnih delatnosti, kao na primer od tehnike i informatike, već da bude iniciran i koncipiran prvenstveno od pedagogije i psihologije, s tim da hardverski deo preuzme tehnika, da obrazovna tehnologija ne bude samo oruđe nastavnika već i učenika.
ISTORIJAT
Sam istorijat razvoja još ni danas nije precizno određen, proučen i decidirano određen. Mnogi procesi i pojave koje su se dešavale u okviru obrazovnog procesa u odnosu na obrazovnu tehnologiju još nisu našli svoje pravo mesto u njenom istorijskom razvoju.
Prvi koraci razvoja tehnike i obrazovne tehnologijesu učinjeni 1453. godine kada je Gutenberg osmislio presu za štampanje papira.
Oko 1930. godine su se pojavila audio-vizuelna sredstva.
Obrazovna tehnologija se intenzivno razvijala u periodu Drugog Svetskog Rata,
što je 1981. godine dovelo do razvoja prvog IBM-ovog kućnog računara.
Prvi koraci obrazovne tehnike i tehnologije u novije vreme učinjeni su 1873. godine kada su se na međunarodnoj izložbi u Beču videli prvi eksponati obrazovne tehnike. Prikazana su razna demonstraciona sredstva za povećanje očiglednosti nastavnih sadržaja kao što su raznovrsni grafički materijali, karte, udžbenici i drugo. Već sledećih godina, broj tehničkih sredstava se povećao i oni su bili izloženi na međunarodnim izložbama u Parizu 1878. godine, u Melbourneu 1880. godine itd.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.