Upravljanje kvalitetom turističkih usluga
PRISTUPI UPRAVLJANJU KVALITETOM TURISTIČKIH USLUGA
- Tehnički upravljački pristup
- Strukturni pristupi upravljanju kvalitetom
- Kulturno orjentisani pristupi kvalitetu
OPERATIVNE I STRATEŠKE KORISTI TQM
Operativne koristi :
- unapređivanje proizvoda i usluga
- unapređivanje uslova rada
- smanjivanje fluktoacije kadrova
- minimizairanje rizika od neuspeha
- redukcija gubitka
Strateške koristi :
- povećavanje mogućnosti da se izađe u susret potrošačima
- povećavanje poslovne mogućnosti
- povećanje profita
- unapređivanje efikasnosti
- razvijanje imidža i mogućnosti
SADRŽAJ KONCEPTA TQM
Koncept upravljanja totalnim kvalitetom je sveobuhvatan i višedimenzionalni koncept kojim se upravlja kvalitetom i naglašava uloga i značaj dimenzija kvaliteta, vremena, troškova i posebno ljudskog faktora koji ima ključnu ulogu u procesu unapređenja usluga tj. organizacioni pristup kojim se sistematski nastoji da se uveća satisfakcija potrošača, a kroz fokusiranje na kontinuirano unapređivanje, bez ulaganja neprihvatljivom rastu troškova. Ovim pristupom se naglaša potreba ne samo održavanja dostupnog nivoa kvaliteta već njegovog daljeg unapređivanja tj. usavršavanja kao i potreba stalnog praćenja i proveravanja i reakcija pri određenjim odstupanjima.
KLJUČNE KOMPONENTE TQM
- rešavanje problema
- ljudi
- sistem
- potrošači
- angažovanje
- merenje
- kultura
STRUKTURA „KUĆE KVALITETA”
Kuća kvaliteta je metafora koje se koristi da se opišu i prikažu bazični principi i koncepti vezani za TQM kao i njihova logična povezanost. Kuću kvaliteta čine :
- „ krov“ ili super struktura koji se sadrži od:
- socijalnih
- tehničkih
- menadžment sistema
Četiri „stuba“ na kojima počiva krov:
- satisfakcija potrošača,
- kontinuirano unpređivanje
- govir jezikom činjenica ili odlučivanje na osnovu činjenica
- uvažavanje ljudi
Četiri „ temelja“ odnosno 4 upravljačka nivoa:
- strateški
- procesni
- projektni
- u vezi sa konkretnim zadatkom
Četiri „ kamena temeljca“:
- misija
- vizija
- vrednosti
- ciljevi i zadaci.
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica