Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio nodiken 14. jul 2014. Prijavi dokument
UVOD – ANALIZA SREDINE ORGANIZACIJE
Strategije preduzeća počivaju na potpunoj analizi poslovnog okruženja. Kenichi Ohmae kao pouzdani recept za uspeh strategije uvodi pojam strategijskog razmišljanja kao kombinacije analitičke metode i umne fleksibilnosti [25].
Analiza sredine organizacije predstavlja proces monitoringa ( nadgledanja, kontrole) njene sredine da bi se identifikovale sadašnje i buduće šanse i pretnje koje mogu uticati na sposobnost organizacije za dostizanje njenih ciljeva. Sredinu organizacije čini set faktora izvan i unutra organizacije koji mogu uticati na napredovanje prema postizanju njenih ciljeva, a svrhu analize i predviđanja sredine organizacije, generalno posmatrano, čini procena sredine tako da njen menadžment može racionalno reagovati i time povaćeti uspeh organizacije [19].
Analize sredine organizacije najčešće objedinjava externe i interne faktore što je osnovni pojednostavljeni model. Za analizu i predviđanje faktora sredine organizacije može se koristiti model koji definiše 3 distinktivna nivoa: opštu (posrednu ili dalju) sredinu; operativnu (neposrednu ili bližu) sredinu i internu sredinu.
U našim istraživanjima primereno predmetu istraživanja, sredinu organizacije posmatrali smo kroz:
1. analizu eksternog okruženja – gde smo uvrstili brojne faktore opšteg okruženja, konkurentskog okruženja ali i analizu konkurencije i strategijske grupe;
2. analizu internog okruženja – gde smo uvrstili lanac vrednosti, sagledavanje firme na osnovu resursa i ocene preformansi firme
2. ANALIZA EKSTERNOG OKRUŽENJA FIRME
Da bi bili uspešni moramo biti svesni onoga što se dešava izvan firme, moramo prepoznati šanse i opasnosti u spoljašnjem okruženju. Analiza eksternog okruženja firme zahteva stalno preispitivanje „seta pretpostavki“ tj. mišljenja i pretpostavki u vezi strukture određene industrije, o tome kako neko ostvaruje profit, o tome ko je konkurencija a ko nije, ko su potrošači a ko nisu [8]. Piter Draker je ovaj međusobno povezani set pretpostavki nazvao „teorije biznisa“
2. 1. Inputi i vrste predviđanja eksternog okruženja
Piter Draker, koga smatramo ocem modernog menadžmenta, napisao je sledeće „Sve više će za pobedonosnu strategiju biti potrebno da se prikupe informacije u vezi sa događajima i uslovima izvan same institucije. Tu spadaju: nepotrošači, neke druge tehnologije koje ne koristi ni sama firma ni njeni konkurenti, tržišta koja trenutno ne opslužujete i tako dalje“.
Postoje tri veoma važna procesa kojima postajemo svesni okruženja, tzv. inputi predviđanja [6]:
• Skeniranje okruženja ( podrazumeva nadgledanje ekxternog okruženja firme da bi se predvidele promene u okruženju, upozorile na ključne događaje i trendove pre nego što promene dobiju prepoznatljiv šablon i pre nego što ih konkurenti primete) ;
• Monitoring okruženja ( omogućava firmama da procene koliko su dramatične promene koje u njihovo konkurentsko okruženje unose trendovi koji se menjaju) i
• Obaveštenost o konkurenciji ( pomaže firmama da razumeju provrednu granu u okviru koje rade i da spoznaju slabe i jake strane svojih rivala)
Pomenute aktivnosti daju veoma važne inpute za pravljenje prognoza ali neke firme koriste i dodatne metode u koje ubrajamo:
• Predviđanje okruženja: obuhvata razradu realnih i razumnih projekcija vezanih za pravac, obim, brzinu i intenzitet promena u okruženju sa ciljem da se predvide promene;
• Analiza scenarija: multidisciplinaran pristup kojim se ostvaruje dubioznije predviđanje
• SWOT analiza: omogućava da se identifikuju uslovi i stanja koji postoje unutar preduzeća (snage i slabosti) i izvan njega (snage i slabosti)
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.