Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio Desanka6 20. april 2013. Prijavi dokument
Uvod
U svakoj organizaciji obavlja se veliki broj poslova, koji su različiti po obimu, složenosti, odgovornosti i vremenu potrebnom za njihovo obavljanje. Za obavljanje poslova potreban je odgovarajući broj, struktura i radne sposobnosti kadrova.
Ljudi, njihove potrebe, motivacija i zadovoljstvo sve više postaju središte pažnje menadžmenta ljudskih potencijala. Preovlađuje shvatanje da ljudski kapital predstavlja glavno oruđe konkurentske sposobnosti i prednosti na globalnom tržištu.
Ljudi su osnov za funkcionisanje svake firme. Kako je poznato da ljudi najbolje obavljaju
onaj posao koji vole, zadatak menadžera je da otkrije koja znanja i sposobnosti posjeduju zaposleni u firmi. Na osnovu toga, mora da rasporedi zaposlene na ona radna mesta na kojima će njihove osobine najbolje doći do izražaja, gdje će zaposleni biti u mogućnosti da upotrjebe sva svoja znanja, veštine i iskustva i time da doprinesu efikasnom poslovanju firme, tj. njenom uspehu na tržištu.
Kadrovska politika
„Potrebni kadrovi organizacije se planiraju na izabranim principima:
Princip 1 – Postizanje zadovoljstva korisnika- se primenjuje zbog zahteva da osoblje organizacije, koje obavlja poslove koji utiču na kvalitet rezultata procesa, mora da bude osposobljeno u pogledu obrazovanja, obuke, znanja i iskustva.
Princip 2 – Aktivirati celokupno rukovodstvo- se primenjuje zbog zahteva da organizacija mora da definiše potrebnu osposobljenost osoblja, koje obavlja poslove koji utiču na kvalitet rezultata procesa.
Princip 3 – Aktivirati sve zaposlene – se primenjuje zbog zahteva da organizacija mora da osigura da zaposleni budu svesni relevantnosti i važnosti svojih aktivnosti i načina na koji oni doprinose ostvarivanju ciljeva kvaliteta.
Princip 4 – Primenjivati procesni pristup- se primenjuje zbog zahteva da organizacija mora da obezbedi obuku ili preduzme druge akcije da se zadovolje ove potrebe kao i da ocenjuje efektivnost preduzetih akcija.
Princip 5 – Donositi odluke zasnovane na argumentima- se primenjuje zbog zahteva da organizacija mora da održava odgovarajuće izveštaje o obrazovanju, obuci, znanju i iskustvu.“
Kadrovska politika predstavlja značajan segment organizacionog menadžmenta. Ona obuhvata skup mera za pronalaženje, izbor kadrova i upravljanje kadrovskim razvojem organizacije. Da bi povećala svoju efikasnost, svaka organizacija mora da ima razvijen sistem za istraživanje, planiranje i praćenje razvoja kadrova. Istraživanje razvoja kadrova treba da obuhvati: prilive-zapošljavanje, obuku, motivaciju, radno angažovanje, stručno napredovanje, promociju, inovaciju znanja i fluktaciju kadrova.
Ciljevi razvoja organizacije mogu se realizovati samo adekvatnom strukturom i kvalitetom kadrova. Kadrovi određuju potencijal svakog elementa organizacione strukture. Ukupnost kvantitativne i kvalitativne strukture kadrova, raspoređenih u okviru pojedinih elemenata formalne strukture organizacije, čini kadrovski sistem organizacije. On se sastoji od međusobno povezanog skupa pojedinaca i grupa, raspoređenih na određene poslove i radne zadatke.
Potrebe za kadrovima su sintetički izraz ukupnog razvoja organizacije. Struktura potreba za kadrovima zavisi od brojnih činilaca, kao što su: razvoj tehnologije, razvoj organizacije rada, struktura proizvoda ili usluga, razvoj obrazovnog procesa, stance nezaposlenosti i dr. Struktura potreba za kadrovima zavisi od ciljeva razvoja organizacije, ostvarenog i planiranog razvoja rada.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.