Digitalni marketing i značaj prisustva kompanije na internetu
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio alema123 07. avgust 2013. Prijavi dokument
Uvod
Tranzicioni procesi ukazuju na različite transformacije postojećih karakternih osobina jednog sistema, odnosno perioda prelaska u druge bazne karakteristike novog sistema.
Sistemsko-metodološki pristup ukazuje da promene dovode do značajnih izmena kako u funkcionisanju tako i u upravljanju jednim makro i mikro sistemom.
Globalno posmatrano, svakako da treba staviti akcenat na to da je osnovno polazište za promenu stanja orijentacija na razvoj, odnosno, traženje izlaza iz postojeće krize i nastavljanje transformacije (vlasničke, organizacione i upravljačke) kao i privredni oporavak i budući razvoj.
Otpočinjanjem procesa tranzicije 1990. godine taj pad biva smanjen posle tri do četiri godine i dovodi do oporavka koji se učvršćuje i koji se udaljava od donje tačke.
Dva ključna oslonca oporavka su:
1. realokacija grana – podrazumeva smanjivanje učešća državnog industrijskog sektora odnosno trgovinsku liberalizaciju
2. restruktuiranje preduzeća – podrazumeva rast produktivnosti a ne smanjivanje nezaposlenosti, jer je uporišna tačka promena otpuštanje radnika, što „mehanički“ povećava produktivnost.
Svakako, da ova dva ključna oslonca razvoja privrede u tranziciono – privatizacionoj sferi ukazuju da politika tranzicionog procesa treba da se sprovodi u odgovarajućem ritmu kako bi efikasnost sprovođenja tj. svojinska transformacija bila na najvećoj vrednosnoj skali uspeha. Samo definisanje realokacije grane ukazuje na smanjivanje veličine industrijskog kapitala i povećanje učešća privatnog kapitala. Samim tim pojava i preovladavanje privatnog kapitala u industrijskim granama dovodi do pojave a ujedno i do povećanja broja malih i srednjih preduzeća, tj. do pojave male privrede.
Do nedavno je postojalo čvrsto mišljenje da je pojava „malog biznisa“ odnosno malih i srednjih preduzeća ostatak prošlosti. Međutim, argumentacija različitih pokazatelja ukazuje da je upravo „mali biznis“, odnosno mala privreda a ne krupna industrija postala najtemeljniji izvor privrednog rasta i povećanja broja radnih mesta, što dovodi do smanjenja nezaposlenosti.
Možemo zaključiti, da pojava malih i srednjih preduzeća, dovodi do veće konkurentske borbe među akterima na „tržišnoj areni“, što za posledicu ima povoljnost za potrošača (jer ne postoje monopoli u velikom broju), kako sa cenovnog tako i sa kvalitativnog aspekta.
Možemo konstatovati da razvoj malog biznisa ima konstantan rast, npr. pre sto godina u SAD-u je bilo manje od 300 hiljada malih firmi, a početkom 1987 godine, njihov broj je dostigao 18,5 miliona.
Dati podatak ukazuje, da broj malih i srednjih preduzeća, koja konstituišu „malu privredu“, postižu enormni rast iz godine u godinu, što je uzrokovano objektivnim faktorima naučno-tehničkog progresa, socijalnim uzrocima, organizaciono-upravljačkim faktorima, ekonomskim faktorima i sl. Takođe, možemo konstatovati da se mali i veliki biznis ne isključuju međusobno, već naprotiv, dopunjuju se.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Objavio dmitardjukic 30. jun 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.