Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio igor2020 02. februar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Kultura se odnosi na celokupno drštveno nasleđe neke grupe ljudi, to jest na naučene obrasce mišljenja, osećanja i delovanja neke grupe, zajednice ili društva, kao i na izraze tih obrazaca u materijalnim objektima. Reč kultura potiče od latinske reči colere, što je značilo: nastanjivati, uzgajati, štititi, poštovati. Za kulturu postoje i druge definicije koje održavaju razne teorije za razumevanje i kriterijumi za vrednovanje ljudske delatnosti, Antropolozi kulturu smatraju definirajućim obeležjem roda Homo.
Nesumnjivo je da je kultura jedna od najbitnijih ako ne i najbitnija karakteristika čoveka i ljudskog društva uopšte. Svako društvo ima svoju kulturu. Kultura je bitna društvena pojava, koju stvara ljudsko društvo. Apsolutno nekulturnog društva nema, ona je njegov specifični element. Kultura, kulturni procesi i tekovine čine osnovnu pojavu svakog društva.Ljudsko društvo se razlikuje od prirode kulturom. Kultura obuhvata bazu i nadgradnju društva. Misli, postupci, međusobno ophođenje sve to spada u kulturu.
Kultura je osnovna energija pojedinca, društvene grupe, zajednice i društva. Ona pokreće ili zaustavlja aktivnosti i rad, prihvata ili odbacuje inovacije i vrednosti, ubrzava ili usporava ekonomska, socijalna i politička kretanja. To se posebno odnosi na onaj deo kulture koji zovemo duhovna kultura ( nauka, umetnost, filozofija, religija, moral, istorijska svest, socojalizacija ), odnosno kultura u užem smislu. Nivo opšte kulture čini jedno društvo otverenim ili zatvorenim, dinamičnim ili statičnim, razvojnim ili opadajućim, modernim ili tradicionalnim zato što kultura pored svega uključuje tri najvažnija elementa razvoja i napretka društva: nauku, tehnologiju i obrazovanje.
Organizaciono ponašanje bavi se izučavanjem ponašanja ljudi u organizaciji,osnovnim faktorima koji utiču na organizaciju i ponašanje,i metodama koje se mogu koristiti kako bi se uticalo na ponašanje u organizacijama. Cilj organizacionog ponašanja jeste razumevanje,predviđanje,oblikovanje i uticanje na ponašanje ljudi u organizacijama,radi podizanja nivoa organizacionih parametara i zadovoljstva samih članiva organizacije. Savremeni svet je zahvaćen ubrzanim promenama,industrijska tehnologija ustupa mesto informacionim tehnologijama,a tradicionalni način organizovanja uveliko se transformiše i prilagođava zahtevima 21.veka.
Svaku organizaciju čine ljudi pa je funkcionisanje organizacija određeno njihovim ponašanjem.Ljudi,njihov razvoj,njihove mogućnosti,njihova motivacija i načinna koj se upravlja ,postaju odlučujući činilac konkurentske sposobnosti i organizacione spešnosti. Sve to je promenilo koncept,strukturu i izgled tradicionalne organizacije i priroduA posla kojim se ljudi bave. Posledice tih stalnih promena su i promene u ponašanju zaposlenih. Odnos prema ljudima se polako,u procesu rada menja. Pri dolasku u novu radnu sredinu zaposleni s njom uspostavlja specifične odnose akcije i reakcije. On delimično menja svoje ponašanje kako bi se prilagodio zahtevima i pravilima funkcionisanja.
Za rukovodioce je posebno značajno da poznaju uzroke i posledice ljudskog ponašanja,ali se ne smeju samo oslanjati na sopstvenu intuiciju i iskustvo. Organizaciono ponašanje treba naučno istraživati. Budući da je organizaciono ponašanje najmlađa disciplina u sistemu organizacionih nauka,logično je da su mnoga pitanja u vezi sa ljudskim ponašanjem u organizaciji još uvek nedovoljno istažena i izučena.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.