Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Filozofija
Objavio markomare965 29. avgust 2013. Prijavi dokument
KAKO ČITATI KOJEVA?
U ovom radu pokušali smo da ukažemo na važnost rada Alexandera Kojeva za savremenu filozofiju, teoriju i psihoanalizu. Takođe, cilj nam je bio da damo neke osnovne crta Kojevljevog dela „Kako čitatiHegela?“ i da uhvatimo momenat u kome se Hegelova filozofija seli u savremenost; savremenost koja, na prvi pogled, zbog svoje fragmentiranosti ne bi trebala da toleriše jedan ovakav masivan filozofski poduhvat kao što je Hegelov. Međutim, na vrlo zanimljiv način, i taman kada smo pomislili da smo ga se otarasili, Hegela nam se opet vraća u okviru Kojevljevog filozofskog projekta: „uvođenja Hegela u savremenost“.
Uloga Kojeva u francuskoj filozofskoj avanturi
U eseju „Avantura francuske filozofije“ , koji je objavljen za New left review 2005. godine i koji gotovo da ima domet jednog programskog dokumenta; Alain Badiou skicira uzbudljiv puta koji je francuska filozofija prešla u XX veku. On smatra da je postojalo par momenata u istoriji filozofije u kojima je ogromna kreativnost eksplodirala upisujući u sveta nove koordinate. Pored onog inkubatora evropske civilizacije koji zovemo Antički svet, preko Nemačkog idealizma kao prvorazrednog Događaja u polju filozofije, ovom nizu eksplozija treba dodati i Francusku savremenu filozofiju.
Ovaj period filozofije počinje sa Sartrovim “Bićem i ništavilom” iz 1947. a završava se poslednjom knjigom Gillesa Deleuza i Felix Giattarija pod nazivom “Šta je filozofija?” iz 1990. U ovoj sekvenci vremena, koju Badiou naziva „francuskim filozofskim momentom“ , tekstove su stvarali: Bachelard, Merleau-Ponty, Lévi-Strauss, Althusser, Foucault, Deleuze, Derrida i Lacan (da navedemo samo neke).
Međutim, stvar je u tome, da ovi autrori polaze sa potpuno divergentnih teorijskih pozicija kreirajući time vrlo borbenu atmosferu i proizvodeći ozbiljne problem svakom ko želi da definiše minimum zajedničkog kako bi uspostavio platformu sa koje može da tvrdi postojanje: Francuske savremene filozofije. Alain Badiou u svom eseju upravo pokušavao da uhvati zajednički momente u toj, naoko, heterogenoj teorijskoj građevini.
U osnovi, on kaže, kako je na samom početku XX veka postojala borba između dve suprostavljene pozicije: tela i ideje tj. borba između života i koncepta, koji su uvek bili grupisani oko centralnog problema ljudske subjektivnosti. Ili, kako Badiou kaže: “oko kartezijaskog nasleđa”. Pored ovih suprostavljenih blokova, on smatra da su tokom XX veka postojala četri misaona pokreta koja su presudno uticala na fomiranje glavnog toka Francuske savremene filozofije . Prvi od ova četri bio je tzv. “pogled u nemačku filozofsku tradiciju” . Ovaj pogled je u mnogome definisao Francusku filozofiju i Badiou ga još naziva: “francuskim prisvajanjem nemačke filozofije” u kome ona poprima potpuno novi izgled. U ovoj užasno važnoj operaciji, koja je ostavila trag na čitavoj savremenoj filozofiji i teoriji, jednu od osnovnih uloga imao je ruski emigrant Alexandre Kojev.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio nixazizu 06. januar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.