Prekidačke algebre UVOD
Objavio vukmladenovic 19. februar 2024.
Maturski Radovi, Skripte, Elektrotehnika
Objavio sanjakosoric9 04. april 2013. Prijavi dokument
Uvod
Kao i svaki električni motor i asihroni motor je električna mašina koja električnu energiju pretvara u mehanički rad. Magnetno kolo asihronog motora, kao i svih ostalih rotativnih mašina, sastoji se iz dva osnovna dela:
1. Nepokretnog dela ili statora i
2. Obrtnog dela ili rotora, koji su međusobno razdvojeni međugvožđem.
Kod asinhronog motora stator je uvek induktor (primar) , on se uvek priključuje na mrežu, pa je shodno tome rotor induktor (sekundar). Stator se pravi u obliku šupljeg valjka i sastavljen je od dinamo limova debljine, obično, 0, 5 mm. Na svakom limu po unutrašnjem obimu izbijaju se prorezi, tako da kada se limovi slože izbijeni delovi obrazuju žlebove, a time i zubce koji se protežu u aksijalnom pravcu statora. Žlebovi mogu biti otvoreni i poluotvoreni.
Rotor, odnosno njegovo magnetno kolo takođe je sastavljeno iz limova debljine 0. 5 mm, međusobno izolovanih, koji se naglavljuju na vratilo.
Vrste rotora
Prema vrstama električnog kola, rotore, pa time i asinhrone motore možemo podeliti na dve vrste:
Namotani rotori – mogu biti otvoreni, poluzatvoreni, a mogu biti i zatvoreni. Ako se namot spregne u zvezdu onda se tri kraja spoje u neutralnu tačku na smom namotu, a ostala tri izvode se do tri klizna prstena, izolovana međusobno i od vratila, a koji se nalaze obično na suprotnoj strani rotora od one na kojoj se nalazi kajišnik. Na klizne prstenove prislonjene su dirke koje su u vezi sa trifaznim rotorskim otpornikom, odnosno otpornikom za puštanje u rad.
Pošto je rotorski otpornik potreban samo za puštanje motora u rad, onda je, da bi se s jedne strane smanjilo habanje dirki pri radu a s druge da bi se pri radu izbegli gubici snage usled trenja dirka o klizne prstenove, većina motora snabdevena je sa naročitim uređajem koji po puštanju motora u rad podiže dirke i klizne prstenove dovodi u kratki spoj.
Kratkospojeni rotori – žlebovi mogu biti okrugli, zatvoreni ili poluzatvoreni. Provodnici od okruglih bakrenih šipki stavljaju se u okrugle žlebove, a sa obe bočne strane stavljaju se prstenovi i tvrdo leme. Ovakav namot naziva se i veveričin kavez.
Motor sa rotorom u kratkom spoju ima mnoge prednosti u odnosu na motore sa namotanim rotorom. Konstrukcija rotora, naročito sa običnim veveričinim kavezom, je prostiji, sigurniji, ne zahteva rotorski otpornik i mnogo je jeftiniji. Mane običnog kratkospojenog rotora je što prilikom puštanja u rad povlači veliku struju iz mreže, pa se upotrebljavaju samo z manje snage, odnosno, snaga im je za svaku mrežu posebno ograničena
Objavio vukmladenovic 19. februar 2024.
Objavio Ivan86 12. februar 2024.
Objavio SvetlanaT 12. januar 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio dragan79 25. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.