Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio nik85 05. novembar 2012. Prijavi dokument
BIZNIS PLAN
Biznis plan je nužan uvijek kada se ulazi u nove poslovne poduhvate, jer prezentira pregled cjeline ulaganja, pomaže kao podsjetnik da se nešto ne ispusti, ukazuje na kritične tačke i služi onima koji se uključuju u poduhvat kao poslovni partneri ili finansijeri, da sagledaju valjanost opredijeljenog posla.
Biznis plan vam pomaže da kroz njegovo osmišljavanje i izradu precizno formulišete svoju poslovnu ideju, da sagledate uslove za njenu realizaciju, šanse i potencijale, rizike i ograničenja. Biznis plan je takođe namijenjen i potencijalnim investitorima. Da bi za sve zainteresovane bio usmjeravajući i koristan, potrebno je da bude jasno prezentiran i konkretan sa potrebnim cifarskim proračunima i pokazateljima. Potrebno je takođe da u finansijskom dijelu plana bude egzaktno precizirano vrijeme i stopa povraćaja uloženog kapitala. Plan vam pomaže da izbjegnete rizike i zamke, postignete svoje ciljeve i izgradite profitabilno preduzeće, koje će biti društveno korisno.
U osnovi postoje dvije vrste planiranja prilikom izrade biznis plana:
Strateški biznis plan je složen dokumenat koji izražava cjelovito poslovno opredjeljenje preduzetnika. Sastoji se od nekoliko međusobno povezanih djelova različitog karaktera:
A. PLAN POZICIONIRANJA – PRIKAZ FIRME
Prije postavljanja i definisanja ciljeva, preduzetnik treba znati kuda ga sve to vodi i biti u stanju da predvidi ishod. U planu poslovnog pozicioniranja treba da navedete:
1) Rezime plana je ustvari skraćeno predstavljanje:
2) Položaj grane odnosno djelatnosti u kojoj se biznis pokreće ili razvija predstavlja analitički prikaz iz kojeg treba da se sazna ponuda i potražnja, nabavne i prodajne cijene i njihov odnos, kakva je finansijska isplativost posla, kakva je profitabilnost poslovanja drugih preduzetnika koji se bave istim ili sličnim biznisom, kakvi su makro uslovi (nacionalno i svjetsko tržište), tržište mjesta i mikro uslovi (tržište prodajnog punkta). Na osnovu toga se procjenjuje da li je osnovano pokretati djelatnost i razvijati preduzetnički biznis u navedenoj oblasti poslovanja.
3) Misija preduzetnika i njegove firme podrazumijeva jasnu viziju i ciljeve na osnovu kojih se gradi poslovna politika i strategije djelovanja. Treba imati na umu društvenu korisnost koja proističe iz implementacije opredijeljenog biznisa.
4) Planom biznisa treba da precizirate vrstu (tip) biznisa koji je predmet vašeg poslovnog opredjeljenja. Takođe je potrebno da precizirate osnovnu i dopunske djelatnosti
firme.
5) Opis firme treba precizno da sadrži:
6) Lokacija(e) vaših poslovnih punktova, sa preciznom adresom/adresama, treba da pokaže djelokrug poslovnog obuhvata vaše firme na opredijeljenom tržištu. Prilikom izbora lokacije morate imati u vidu nekoliko činioca: osnovnu i sporednu djelatnost sa kojima ćete se baviti, blizinu nabavnog i prodajnog tržišta, saobraćajnu i drugu infrastrukturu (voda, struja, kanalizacija, i drugo što je potrebno za nesmetano obavljanje biznisa).
7) Ocjena sebe treba da obuhvati vaše:
B. MENADŽMENT PLAN
Menadžment plan je projektovani model organizovanja i vođenja posla. Menadžment plan obuhvata:
(1) Plan proizvoda i usluga -U planu proizvoda i/ili usluga treba detaljnije navesti proces proizvodnje, odnosno proces pružanja usluga sa detaljnim sadržinskim, tehnološkim i funkcionalnim opisom proizvoda i usluga.
(2) Plan pripremnih aktivnosti – U planu pripremnih aktivnosti treba precizno navesti sve statusne obaveze (registracija firme), operativne zadatke, poslove i aktivnosti, koje treba obaviti u fazi osnivanja firme i stvaranja uslova: lokacijskih, imovinsko-pravnih, građevinskih, administrativnih, finansijskih, organizacionih i drugih za početak rada.
(3) Tehnološki plan – plan proizvodnje, prometa i drugih redovnih aktivnosti firme – Zavisno od vrste biznisa u ovom planu treba prezentirati opis tehnološkog procesa i opis primijenjene tehnologije.
(4) Plan radne snage – kadrovanja – Uspjeh vašeg biznisa zavisiće ne samo od vašeg rada i angažovanja, već i od ljudi odnosno radnika, namještenika i saradnika koji će sa vama obavljati opredijeljeni posao. Potrebno je da već na početku imate jasnu predstavu o broju zaposlenih i njihovoj kvalifikacionoj strukturi, platama, broju izvršilaca, opisu poslova (funkcije i zadaci), radnim normama i ostalim specifičnim određenjima.
(5) Plan objekata i poslovnog prostora – U ovom dijelu plana treba da navedete zemljište, objekte i poslovni prostor u kojima će se obavljati opredijeljeni biznis. Zemljište, objekti i/ili poslovni prostor treba da budu navedeni po mjestu lociranja, a takođe i po bitnim tehnološkim određenjima – po namjeni, veličini, infrastrukturnoj opremljenosti, vezama sa drugim poslovnim punktovima i svakako po relevantnim funkcionalnim, lokacijskim i drugim određenjima, koja su od uticaja na uspješnost opredijeljenog posla. U cilju vizuelizacije prometnih i saobraćajnih tokova, koji će se preko opredijeljenih poslovnih prostora obavljati, poželjno je da uz menadžment plan prezentirate i skicu rasploživog odnosno planiranog zemljišta, objekata i/ili prostora planiranog za biznis, sa naznakom pojedinačnih funkcija i poslova koji će se preko njih obavljati.
(6) Plan opreme, uređaja i prateće infrastrukture – Ukoliko vaš biznis uključuje raspolaganje sa odgovarajućom opremom, uređajima i pratećom infrastrukturom, potrebno je da sve to navedete. Takođe da tekstualno, grafički (crtežom) ili na drugi način, opišete specifičnosti i način funkcionisanja vaše opreme, uređaja i infrastrukture.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.