Odlomak

1.FUNKCIJE FINANSIJSKOG MENADZERA
Tri su glavne funkcije finansijskih menadžera:

• finansijsko planiranje i analiza
• donošenje finansijskih odluka
• donošenje investicionih odluka

Kako kompanije posluju vodjenjem finansijske politike koja sadrži ispunjenje odredjenih principa, finansijski menadžer mora da o njima vodi računa. Ti principi su : princip rentabilnosti, princip sigurnosti i likvidnosti, princip zaštite od prezaduženosti, princip fleksibilnosti, princip nezavisnosti i princip optimalnog akvizicijskog dejstva slike finansiranja.
U okviru ove tri osnovne funkcije, finansijski menadžer u ostvarenju najvećeg pri datom riziku, izvesne poslove obavlja dnevno, a izvesne povremeno. Dnevni poslovi su vezani sa kreditnim upravljanjem, kontrolom zaliha i analizom priliva i odliva sredstava.
Povremeni su vezani za emitovanje akcija i obveznica, za budžetiranje kapitala i za donošenje odluke o dividendama. Pored toga, finansijske odluke moraju da vode računa o socijalnoj odgovornosti kompanija , kao i o tome da odluke budu u skladu sa usvojenom politikom zaštite čovekove okoline.
Finansijski menadžer nije vlasnik kompanije, već je on ovlašćen od strane akcionara ( principala).

 

 

2.BILANS STANJA, BILANS USPEHA I GOTOVINSKI BILANS
Finansijska analiza je najvažniji deo svakog ozbiljnog biznis plana. Iz nje moraju proizilaziti sve pretpostavke za razvoj posla koji počinjete. Iako postoji barem deset različitih segmenata finansijske analize, tri se izdvajaju kao najvažnija i obavezna. To su bilans stanja, bilans uspeha i “keš flou” (protok gotovine).

 

 

 

Bilans uspeha
Bilans uspeha, kao krajnji rezultat, daje razliku između potrošenog i zarađenog novca, dakle profit ili gubitak. Tu se u opštim crtama daju troškovi proizvodnje (direktan rad, materijal itd.), operativni troškovi ( troškovi prodaje, marketinga, administracije itd.), kao i prihodi. Ukoliko se biznis plan pravi sa projekcijom od više od jedne godine, bilans uspeha mora da se prikaže za svaku godinu.

 

 

 

Bilans stanja
Ovaj prikaz je klasičan računovodstveni prikaz “leve i desne strane”. Na levoj strani tabele obično se prikazuju sredstva, a na desnoj obaveze. Leva i desna strana kao krajnji rezultat, tj zbir svih tačaka, moraju da imaju istu cifru. Ukoliko nemaju, to je znak da niste obračunali ili neki trošak ili neku zaradu. U sredstva spadaju gotovina i potraživanja, ali i nekretnine i osnovna sredstva, kao i zalihe i eventualni gubici. Obaveze obuhvataju sva tekuća i buduća plaćanja, zajmove, osnovni kapital i zadržane zarade. Bilans stanja se takođe pravi za svaku godinu u biznis planu.

 

 

 

Bilans gotovine
Izveštaj o gotovinskom toku, kako se “keš flou” zove u našem računovodstvu, zbirno pokazuje sve ulaze i izlaze gotovine u toku vašeg poslovanja. Dakle, tu su prikazani svi troškovi i svi prihodi, razvrstani u nekoliko kategorija. Značaj ovog
bilansa je veliki, jer se on odnosi na stanje gotovine koji je od ključnog značaja za
poslovanje kompanije.
U principu vrši se identifikacija tri vrste gotovinskog bilansa:

• cash flows koji proizilazi iz poslovanja
• cash flows koji prozilazi iz invesicionih aktivnosti
• cash flows koji iz finansijskih transakcija

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari