Aerotunel SB1 – Aerotehničkog instituta Mašinskog fakulteta

A
A
E
E
R
R
O
O
T
T
U
U
N
N
E
E
L
L
S
S
B
B
1
1
A
A
e
e
r
r
o
o
t
t
e
e
h
h
n
n
i
i
č
č
k
k
o
o
g
g
i
i
n
n
s
s
t
t
i
i
t
t
u
u
t
t
a
a
M
M
a
a
š
š
i
i
n
n
s
s
k
k
o
o
g
g
f
f
a
a
k
k
u
u
l
l
t
t
e
e
t
t
a
a

1.
Uvod
Aerotunel SB‐1 Aerotehničkog Instituta Mašinskog fakulteta u Beogradu predstavlja aerotunel sa
povratnim kanalom (Prandtl‐ovog tipa) a izveden je kao podzemni aerotunel. Radni deo je dimenzija 2.90
×
2.10
×
6.0 m. Pogonsku grupu čine dve Leonard grupe snage od po 300 kW. Aerotunel je opremljen
elektronskom mernom opremom i namenjen je kako fundamentalnom tako i eksploatacijsko
industrijskim ispitivanjima do brzina od 80 m/s. Ispitivana lepeza modela u ovom aerotunelu je
raznovrsna ali se mogu izdvojiti modeli poljoprivrednog aviona MOMA, postrojenje termoelektrane
Obrenovac, most na Tari, modifikovani aeroprofil GAW, motocikl Tomos sa i bez vozača i dr.
U nastavku će biti prikazani odvojeno elementi ovog aerotunala kao solid modeli i to u obliku spoljnih
gabarita i kao protočni kanal.


Slika 2 Presek aerotunela SB‐1 horizontalnom ravni

×
Uzdužni presek kanala glavne grane sa
komorom umirenja, kolektorom, radnim delom i
difuzorom
Uzdužni presek kanala trećeg i
četvrtog zaokreta
Ø


Slika 4 Solid model protočnog preseka aerotunela SB‐1 Aerotehničkog Instituta Mašinskog fakulteta