Proračun kapaciteta bagera PC 3000 br.5

Мјешовити Холдинг „Електропривреда Републике Српске"
Матично предузеће а.д. Требиње
Зависно предузеће „Рудник и Термоелктрана
Угљевик" а.д. Угљевик
СТРУЧНИ РАД
IIрорачун капацитета багера РС 3000 br. 5 на
ПК „Богутово Село"- Угљевик

Ментор:
Кандидат:
Бранислав Наћић, дипл. инж.руд.
Станић Бато,
руд.техн.
Угљевик, новембар 2021. године
САДРЖАЈ
1. УВОД..............................................................................................................................................5
2. ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ПОВРШИНСКОМ КОПУ.....................................................................6
2.1 Географске карактеристике површинскоr копа Богутово Село.................................6
5. ПРИКАЗ ЦИКЛУСА РАДА И КАПАЦИТЕТА БАГЕРА PC 3000 инт. Бр. 5.............................21


Угљевик 15.11.2021 год.
Изјавио:
____________________
(Станић Бато)

1. УВОД
Рудник и термоелекрана „Угљевик“ , је зависно предузеће које послује
у оквиру Мјешовитог холдинга „Електропривреда Републике Српске“,
Требиње. Претежна дјелатност је производња електричне енергије,
експлоатација и продаја комерцијалног мрког угља.
Први термоенергетски блок, инсталисане снаге 300 МW, завршен је са
изградњом 1985. године, када је и почео са редовном производњом.
Пројектовани капацитет површинског копа на угљу је 1.750.000 т/год.,
са просјечном калоричном вриједношћу угља од 10.200 КJ/kg, уз уједначени
експлоатацијони коефицијент откривке око К=4,75m
3
/t.
На површинском копу Богутово Село примјењен је дисконтинуални
систем ескплоатације. Структура машина на откривци: багер – дампер –
булдозер. Откопавање и утовар откривке изводи се хидрауличним, а раније
и ужетним багерима кашикарама који имају различите технолошке шеме
рада, маневарске способности, конструкцију и могућност рада под нагибом.
Запремине кашике ових багера су од 5,2 до 16 m
3
. транспорт откривке
изводи се камионима косивости од 90 – 120 t.
Откопавање и утовар угља изводи се хидрауличним багерима
запремине кашике од 7 до 7,5 m
3
, док се транспорт угља до примарне
дробилане врши камионима носивости 90 – 96 тона, а изузетно и
камионима носивости до 120 тона.
Обезбјеђење енергетског угља за термоелектрану и широку
потрошњу захтјева претходну припрему таквог угља у постројењима
дробилане, класирнице и БМС-а. Након двостепеног дробљења ровног угља
врши се транспорт транспортером са гуменом траком до депоа
термоелектране Угљевик.
У овом раду пратиће се и анализирати техничко – технолошке
карактеристике хидрауличних багера кашикара PC 3000 интерни број 5.
5


Ботутово Село-Сјеверни ревир;
Богутово Село-Јужни ревир;
Вучјак; цгљевик-Исток;
Баљак;
Глиње;
Забрђе и
Тобут-Мезграја;
Ревири угљевичког басена приказани су на слици 1. док су ревири у оквиру
лежишта Богутово Село приказани на слици 2.
7
Više u Mašinstvo
Defektaža motora KTA-38 C na damperu BELAZ 75135
- DEFEKTAŽA MOTORA
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Mašinski fakultet · Ugljevik
- 82 stranica
Izrada i montaža nosača projektora
- Praktičan rad
- Visoka tehnička škola strukovnih studija · Inđija
- 16 stranica
Remont dizel motora KTA-38 C 1200
- Remont Dizel komponenti
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Mašinski fakultet · Ugljevik
- 29 stranica
Više u Saobraćaj
Metro kao saobraćajno rešenje
- УТИЦАЈ САОБРАЋАЈА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 12 stranica
Transport opasnih materija u drumskom saobraćaju
- УТИЦАЈ САОБРАЋАЈА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 14 stranica
Uticaj međunarodnog saobraćaja na životnu sredinu, brodovi i avioni
- Životna sredina
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 10 stranica