background image

Mješoviti Holding „Elektroprivreda Republike Srpske“ Matićno preduzeće a.d. Trebinje

Zavisno preduzeće „Rudnik i Termoelektrana Ugljevik“ a.d. Ugljevik

Ugljevik bb, 76330 Ugljevik, Republika Srpska – BiH, tel: +387(55)774600, faks: +387(55)771451

Internet prezentacija: 

www.riteugljevik.com

; JIB:4400449490005; IB:400449490005

Registrovano kod Okružnog privrednog suda u Bijeljini – MBS: 1-321 Matični broj: 01059769

STRUČNI RAD

TEMA: DEFEKTAŽA MOTORA KTA-38 C

background image

                      Mentor:

 Kandidat:

______________________________

______________________

(Dragoljub Marinković dipl. inž. maš.)

                 (Boban 

Tasovac)

Ugljevik, Oktobar 2020 god.

Mješoviti Holding „Elektroprivreda Republike Srpske“ Matićno preduzeće a.d. Trebinje

Zavisno preduzeće „Rudnik i Termoelektrana Ugljevik“ a.d. Ugljevik

Ugljevik bb, 76330 Ugljevik, Republika Srpska – BiH, tel: +387(55)774600, faks: +387(55)771451

Internet prezentacija: 

www.riteugljevik.com

; JIB:4400449490005; IB:400449490005

Registrovano kod Okružnog privrednog suda u Bijeljini – MBS: 1-321 Matični broj: 01059769

POTVRDA

Kojom se potvrđuje da je kandidat 

Boban Tasovac

 samostalno radio pismeni rad za 

polaganje stručnog ispita sa temom: „Defektaža motora KTA 38 C na PK „Bogutovo 
Selo“.

Page 3 is redacted
background image
background image

UVOD:

U procesu eksploatacije rudarske mehanizacije koja ima pogonske 

dizel motore dolazi do habanja određenih dijelova moora koji dovode 
do   prestanka   rada   istog.   Postupak   rada   nakon   otkaza   motora   jeste 
defektaža kojom se utvrđuje tačna lokacija kvara i time obezbjeđuju 
dalji   koraci   u   postupku   popravke   motora   i   vraćanja   mašine   u 
eksploatacijoni   ciklus.   Defektaža   je   najbitniji   proces   u   postupku 
popravke motora koji, ukoliko se uradi kako treba, sprečava nepotrebne 
troškove popravke i skraćuje vrijeme samog postupka popravke motora. 
Iz   svega   ovoga   proističe   potreba   za   studioznim   pristupom   samom 
procesu defektraže koji iziskuje neophodno znanje i iskustvo.
 

Navedeni dizel motori KTA – 38 C su ugrađeni u Dampere Belaz 

75145 i 

Belaze 75135, 

koji predstavljaju značajnu flotu u eksploataciji 

na P.K. Bogutovo selo. 

Samim tim i značajnu u ostvarivanju planskih zadataka u proizvodnji.

5

Page 6 is redacted
background image

2. Tehnološke operacije u procesu defektaže motora KTA 38 C

Defektaža motora KTA 38 C je veoma složen i odgovoran proces koga 

čini niz operacija kojima ustanovljavamo neispravnost pojedinih komponenti i 
sklopova   kroz   oblike   vizuelnog   pregleda   ustanovljavajući   tragove   fizičkih 
oštećenja, naprsline, itd. A kroz oblike mjerenja pojedinih veličina koje se 
mjenjaju   tokom   procesa   eksploatacije   motora   trošeći   se,   habajući   i 
deformisajući oblik i dimenzije. 

U   stvaranju   defektažne   liste   operacija   posebno   ću   formirati   grupu 

operacija   kod   kojih   se   samo   obavlja   demontaža,   vizuelni   pregled   i 
ustanovljava   neispravnost,   oštećenja     itd.   A   shodno   njima   se   planiraju 
sanacione mjere. U ovu grupu operacija spadaju sledeće operacije: ispuštanje 
tečnih materija iz motora, pranje motora, skidanje filitera, skidanje odvodne 
cijevi za ulje, skidanje adaptera kartera, skidanje nosača alternatora, skidanje 
zatezača kaiša ventilatora, skidanje ventilatora, skidnaje glavčine ventilatora, 
skidanje   ROCKFORD   –   ove   spojnice,   skidanje   nosača   glavčine   ventilatora, 
skidanje   zatezne   remenice   ventilatora,   skidanje   zaobilazne   cijevi   za   vodu, 
skidanje povratne cijevi za vodu kompresora za vazduh, skidanje cijevi za 
vodu hladnjaka za vazduh, skidanje glava filtera za vodu, skidanje nosača 
termostata,   skidanje   remenice   radilice,   skidanje   prednjeg   nosača   motora, 

7