Odlomak

Preko cevi struji radni medijum, sabijeni vazduh struji do energetskih izvršnih organa i transportuje radni potencijal  (p V) primljen od kompresora. Strujanje je praćeno gubitkom mehaničkog radnog potencijala zbog prisustva unutrašnjeg trenja (viskoziteta) u vazduhu. Pokazatelj preko koga je najlakše pratiti energetsko prestruktuiranje je pritisak. Pritisak pokazuje nivo mehaničkog radnog potencijala (p V), pošto ovaj potencijal stalno opada, zbog viskoznosti, tu tendenciju prati i pritisak, dakle opada.

Za održavanje kontinuiteta strujanja struktura kinetičke energije pri datom režimu strujanja mora da opstane, bez obzira na to, da trenje neprestano pratvara kinetičku energiju u toplotnu energiju. Kinetička energija se nadoknađuje iz mehaničkog radnog potencijala. Radni medijum prima mehanički radni potencijal posredstvom kompresora. Preko kompresora se prenosi mehanički rad, koji je stvoren u pogonskom motoru.

U praksi se većinom primenjuje otvoreni sistem, znači da kompresor stalno usisava svež vazduh iz atmosfere i sabija ga. Isti vazduh napušta sistem kod izvršnih organa noseći sa sobom ogromnu količinu mehaničkog radnog potencijala (70-80%) i ulja za podmazivanje. Gubici su veliki kako u energetskom tako i u materijalnom smislu. Eventualno, primenom zatvorenog sistema, jedan deo energije, i najveći deo vazduha i ulja bi se mogao spasiti.

Zatvoreno rešenje znači komplikovaniji i skuplji sistem razvoda, jer treba formirati povratnu cevnu mrežu sa rezervoarom i sa potrebnim upravljačkim i regulacionim elementima.

Jedan deo mehaničkog radnog potencijala se gubi u napuštajućemvazduhu, jer pritisak u povratnom podsistemu mora da bude uvek manji od minimalnog radnog pritiska, na kome radi jedan od izvršnih organa. U principu, moguće je zamisliti da se ide na maksimalni radni pritisak, koji vlada u jednom od izvršnih organa, a to znači da u svim ostalim izvršnim organima, posleizvršenja mehaničkog rada na nižem pritisku, vazduh treba istisnuti u podsistem za skupljanje uz primenu mehaničkog rada.

To znači, da su i kod minimalne i kod maksimalne varijante energetski gubici prisutni, ali je lakše tehnički ostvariti ekspanziju vazduha na niži pritisak nego mehaničkom kompresijom povećati.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 12 stranica
  • PNEUMATSKE KOMPONENTE I SISTEMI /
  • Školska godina: 2024
  • Seminarski radovi, Mašinstvo
  • Srbija,  Trstenik,  Visoka tehnička mašinska škola strukovnih studija u Trstenicku  

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Komentari