Odlomak

Dvotaktni motor uveliko je uslovljen pojavom četvorotaktnog motora. Karl Benc je pokušavajući stvoriti mali, brzohodni motor sa novijim sistemom paljenja smeše (do tad su se palili tako da se metalna cevčica, koja se pre toga zagrevala na otvorenom plamenu, podizala do radnog cilindra) došao na ideju o dvotaktnom motoru.

Drugi dvotaktni motor Benc je složio 1884. godine, te se gorivo ubrizgavalo pomoćnim štapom koji je funkcionisao slično kao i pumpa za vazduh. Benc je zaključio da je potreban novi, kontrolisani sistem paljenja, a tu je mogućnost pružila električna energija. Tako je rođena prva svećica u kojoj se naboj stvarao okretanjem zavojnice,na prednjem delu automobila. 1881. godine Dual Klerk je eksperimentisao sa istim sistemom ubrizgavanja goriva, a 1894. godine Žozef Dau pantentirao je dvotaktni motor kakav danas znamo. 1970-ih, Japanski proizvođači motocikala zaslužni su za popularizaciju dvotaktnih motora.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 10 stranica
  • Motori -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Mašinstvo
  • Srbija,  Kragujevac,  UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Fakultet inžinjerskih nauka  

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari