Analiza komunalnog preduzeća
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio milica555 23. jul 2013. Prijavi dokument
UVOD
Pod upravljanjem ljudskim resursima podrazumevaju se teorijsko naučna i nastavna disciplina, kao i upravljačke mere i aktivnosti kojima se obezbeđuju, razvijaju, usmeravaju, prilagođavaju i unapređuju znanja, veštine, sposobnosti i drugi potencijali zaposlenih, radi njihovog racionalnog korišćenja i ostvarivanja organizacionih i individualnih ciljeva.
Proces upravljanja ljudskim resursima je veoma složen iz razloga što je ljudsko ponašanje promenljivog karaktera i teško predvidivo. Svaki čovek je zasebna ličnost, a svaka organizacija priča za sebe. Osim standardnih pravila, moraju se stvarati i pravila prilagođena konkretnim ljudima, konkretnom organizacijama i konkretnom okruženju. Da bi se u tome uspelo osim dobrog poznavanja faktora okruženja i adekvatnog dizajniranja organizacione strukture, neophodno je i dobro poznavanje ljudske prirode , kako bi se vernije i potpunije odslikale, odnosno sagledale potrebe, navike, interesi, vrednosni stavovi i očekivanja pojedinaca i grupa.
Pošto se sistem upravljanja ljudskim resursima stalno menja, usavršava i prilagođava, u njemu su nastale krupne promene. Odnosi nadređenosti i podređenosti, negovani hiljadama godina polako ustupaju mesto odnosima saradnje i kreativnog rešavanja postavljenih ciljeva, podižući ličnost, integritet i inicijativu zaposlenog na viši nivo. Zaposleni ma koji posao obavljao, ne zasniva radni odnos samo zato da bi bespogovorno izvršavao radne obaveze i za to primao platu, nego i da bi se za nešto pitao, dokazao svoje kvalitete i potvrdio svoju ličnost.
Samo ako je dovoljno uvažen, adekvatno nagrađen i potpuno zadovoljan svojim statusom u organizaciji, biće spreman i za najveća pregnuća u svom poslu.
Aktuelni modeli upravljanja ljudskim resursima u prvi plan stavljaju humanističke a ne ekonomske vrednosti, otvarajući time perspektive za dalju humanizaciju proizvodnih odnosa, tako da postaje jasno da je investiranje u ljude korisnije od investiranja u kapital. Takav pristup stvara osećaj zadovoljstva i motiviše zaposlene na veće angažovanje u procesu rada, što bi trebalo da bude jedan od osnovnih ciljeva u oblasti upravljanja ljudskim resursima.
Nagrađivanje i motivisanje zaposlenih
Nagrađivanje zaposlenih smatra se najkompleksnijom i najosetljivijom funkcijom u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Između ostalog, njome treba motivisati zaposlene da se ponašaju i rade na način kojim se obezbeđuje puno ostvarivanje ne samo njihovih ciljeva nego i organizacionih ciljeva i interesa. Reč je o funkciji koja se ostvaruje kreiranjem sistema nagrađivanja, pod kojima se podrazumevaju zarade, plate, stimulacije, naknade i druga primanja zaposlenih, kao i druge vrednosti koje poslodavac obezbeđuje zaposlenima u zamenu za uloženi rad.
Sistem nagrađivanja i motivisanja zaposlenih, shvaćen u širem smislu podrazumeva
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio slobce 14. oktobar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.