Ocenjivanje performansi zaposlenih
OCENJIVANJE PERFORMANSI ZAPOSLENIH
Ocenjivanje performansi zaposlenih je proces organizovanog I kontinuiranog praćenja, vrednovanje usmeravanja I prilagođavanja rezultata rada I radnog ponašanja zaposlenih, radi ostvarivanja organizacionih ciljeva. Zbog toga je potrebno koristiti se određenim metodama, kriterijumima I sistemima procene. Radi se o struktuiranom I formalizovanom procesu merenja, ocenjivanja I usmeravanja uspeha I radnog ponašanja zaposlenih. Ocenjivanje performansi, odnosno radnog uspeha zaposlenih jeste trajan proces.
Proces ocenjivanja performansi zaposlenih jeste jedan od vrlo značajnih preduslova organizacione uspešnosti. Njihovim praćenjem, vrednovanjem I usmeravanjem ostvaruju se dva veoma važna cilja: povećava se motivacija za rad i stvaraju se uslovi za projektovanje kvalitetnog plana razvoja zaposlenih.
Praćenjem i ocenjivanjem radne uspešnosti, zaposlenom postaje jasno kakvi su mu rezultati rada i šta se od njega očekuje. Osim toga, time se obezbeđuje i povratna informacija o radnom ponašanju zaposlenih i kao takva ima poseban značaj, jer se na osnovu nje donose mnoge odluke, koje utiču na nagrađivanja, obrazovanja i napredovanja zaposlenih.
Ciljevi praćenja i ocenjivanja radne uspešnosti
Osnovni cilj praćenja i ocenjivanja performansi zaposlenih, odnosno njihove radne uspešnosti, jeste podizanje opšte organizacione sposobnosti i ostvarivanje strategijskih ciljeva. Procena radne uspešnosti služi za donošenje kvalitetnih odluka u oblasti nagrađivanja i motivisanja zaposlenih. Na osnovu nje se utvrđuju varijabilni deo zarade, odnosno plate i različiti podsticajni oblici nagrađivanja. Velikim delom, na nju se oslanja i sistem napredovanja zaposlenih.
Bez dobre procene radne uspešnosti zaposlenih nemoguće je planirati razvoj individualne karijere. Na osnovu takve procene projektuju se kratkoročni i dugoročni planovi obrazovanja i stručnog usavršavanja zaposlenih. Takva procena važna je osnova za utvrđivanje ispravnosti selekcijskih odluka, metoda i tehnika. Procenjivanje ima važnu strategijsku dimenziju jer su strategije i ciljevi organizacije preduslovi za utvrđivanje kriterijuma i standarda uspešnosti.
Očigledno je da proces praćenja, procenjivanja i usmeravanja radne uspešnosti zaposlenih daje mnoštvo relevantnih informacija za kvalitetno odlučivanje u skoro svim aspektima i segmentima upravljanja ljudskim resursima. Na osnovu rezultata ocenjivanja radne uspešnosti, preduzimaju se korektivne aktivnosti, utvrđuju planovi za poboljšanje individualne i organizacione uspešnosti i preduzimaju dodatne mere i aktivnosti, koje su bitne za ostvarivanje organizacionih ciljeva.
Prednosti dobro koncipiranog sistema praćenja i procenjivanja radne uspešnosti su brojne. Menadžeri posebno izdvajaju sledeće:
- lakše uključivanje pojedinaca u timove i timski rad,
- objektivnije procenjivanje radne uspešnosti zaposlenih,
- podsticanje razvoja individualne karijere,
- veće povezivanje sistema nagrađivanja i radne uspešnosti i sl.
Za razliku od menadžera, za zaposlene prednosti sistema praćenja i procenjivanja su sledeće:
- dobro razumevanje posla,
- stvaranje preduslova za redovno raspravljanje o poslu i radnoj uspešnosti,
- obezbeđivanje saglasnosti o potrebama razvoja,
- povratna informacija o ostvarenoj radnoj uspešnosti i ostvarenim rezultatima rada.
Ocene o uspešnosti zavise od brojnih pokazatelja, a naročito od vrste posla i strategijskih ciljeva organizacije. Postoje neki opšti parametri za merenje uspešnosti. To su: kvalitet posla, kvantitet, poznavanje posla, odnos prema radu, rukovodiocima, kolegama i klijentima, pouzdanost, odgovornost, sposobnost i zainteresovanost za uspešno obavljanje posla.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica