Odlomak

U V O D

Zadatak  dobrog  menadžera svake organizacije jeste da na pravi način doprinese maksimalnom iskorišćenju resursa u cilju ostvarivanja interesa i ciljeva organizacije.

Najvažniji resurs je čovek.  Organizacija zadovoljava svoje potrebe za ljudskim potencijalima na dva načina: zapošljavanjem novih radnika i razvojem potencijala postojećih.

Popunjavanje radnih mesta je složen proces i počinje procesom, koji se obično naziva regrutovanje ( privlačenje ) ljudskih resursa.

Nastavak procesa  regrutovanja je proces selekcije koji treba da bude sinhronizovan  sa drugim aktivnostima menadžmenta ljudskih resursa.

 

 

 
1.    SELEKCIJA I IZBOR KANDIDATA ZA ZAPOSLENJE

Selekcija podrazumeva procenjivanje kandidata uz primenu različitih napred utvrdjenih metoda i postupaka i izbor kandidata koji najbolje odgovaraju zahtevima poslova.  Osnovni cilj selekcije je prognoziranje buduće radne uspešnosti kandidata i minimiziranje grešaka u odlučivanju o izboru kandidata za zaposlenje.
Efekti selekcije su ograničeni ukoliko nije sinhronizovana sa drugim  aktivnostima menadžmenta ljudskih resursa.
Selekcija i izbor kandidata za zaposlenje izuzetno je složen proces, koji se sastoji od nekoliko faza.  Polazi od analize posla, kriterijuma uspešnosti i profila zahteva u odnosu na izvršioca.  Time se utvrdjuje osnova za identifikaciju traženih znanja, sposobnosti i osobina ličnosti, kao i za izbor instrumenata selekcije.

Sam postupak selekcije sastoji se od sljedećih koraka:
1.    Analiza prispele dokumentacije i trijaža prijava kandidata na osnovu zahteva     poslova. Ovaj deo posla obavlja profesionalno lice ili služba.
2.    Prvi intervju. Obavlja ga obično profesionalno lice osposobljeno za vodjenje te vrste intervjua.
3.    Psiho – testovi za kandidate koji zadovoljavaju kriterijume radnog mjesta.
4.    Uvid u raniji rad – kojim se proverava istinitost biografije kandidata ili podataka     unetih u obrazac molbe.
5.    Uvid u raniji rad – u ovoj fazi se meri zananjw kandidata i vrši se ocena     sposobnosti da napreduje.
6.    Intervjui sa ekspertima, linijskim rukovodiocima i članovima tima, odnosno radne     grupe radi identifikovanja stepena znanja i mogućnosti prilagodjavanja načinu rada     u timu ili grupi.
7.    Završni razgovor i ugovaranje posla sa rukovodiocem nadležnim za donošenje     odluke.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari