Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio flekica 11. mart 2014. Prijavi dokument
UVOD
Strategija je plan aktivnosti koje će se ostvariti u konkurentskom okruženju u namjeri dostizanja organizacijskih ciljeva.Otuda i međusobna povezanost ciljeva i strategije preduzeća. U tom kontekstu bitno je istaći da se ciljevi definišu kao stanje u kome organizacija želi biti, stanje kojem firma teži, a strategija kao način kako tamo stići. Naprimjer cilj može biti, postići rast prodaje u iznosu od 15 % godišnje, a strategija za dostizanje tog cilja može biti, recimo, agresivnija propaganda, ili motivisanje prodajnog osoblja, ili kupovina drugih proizvodnih pogona koji proizvode slične proizvode, ili sve to zajedno.
Strategija kompanije jeste « plan borbe » ili “ plan igre “ kojeg sačinjava njeno rukovodstvo. Tim planom se vrši izbor tržišne arene, način nastupa na toj areni, oblik zadovoljavanja kupaca i posljedično, definiše se put postizanja dobrih poslovnih rezultata. Strategija sadrži čitav niz poslovnih poteza i metoda koje menadžeri koriste u vođenju svoje kompanije.
Strategija može obuhvatiti više načina i tehnika za dostizanje postavljenih ciljeva. Strategija pruža odgovore na pitanja: gdje preduzeće želi da ide i kako će tamo stići. To je obrazac ili plan koji integriše organizacijske glavne ciljeve, politike i aktivnosti u jednu kohezionu cjelinu. Dobro formulisana strategija pomaže preduzeću u prestrojavanju i alokaciji njegovih resursa u jedinstven i podesan raspored baziran na internim relativnim prednostima i nedostacima ali i u skladu sa očekivanim promjenama u okruženju i kontigentom poteza konkurenata.
Kada kompanija ostvaruje profit koji prevazilazi prosjek u svojoj grani industrije, kaže se da ona posjeduje konkurentnu prednost u odnosu na svoje suparnike. Cilj većine poslovnih strategija je da preduzeće ostvari održivu konkurentnu prednost. Michael Porter identifikuje dva osnovna tipa konkurentne prednosti:
Cijenovnu konkurentsku prednost preduzeće ostvaruje kada je sposobno da pruži iste prednosti kupcima kao i njena konkurencija, ali po nižoj cijeni. Ako je sposobno da ponudi prednosti kupcima koje prevazilaze prednosti konkurentnih proizvoda ( funkcionalnost, pouzdanost, održavanje u garantnom roku i nakon isporuke, bolji dizajn ), onda je to prednost razlikovanja. Prednosti cijene i razlikovanja u odnosu na konkurente donose prednosti pozicioniranja i definišu kompaniju kao predvodnika, ili u jednom, ili drugom segmentu. Takođe, postoji i pogled sa aspekta resursa. Ovo važi za kompaniju koja na najbolji način iskorišćava svoje resurse ostvarujući konkurentnu prednost koja rezultira superiornim kreiranjem vrijednosti.To znači da kompanija mora imati resurse i sposobnosti koje su superiorne u odnosu na njenukonkurenciju, a takođe doprinose sposobnosti razlikovanja. Centralno mjesto i najvažniju ulogu ( izuzimajući nestabilnosti i pojave kriznog poslovanja koji dolaze izvan preduzeća ) imaju procesi u preduzeću. Razumjevanje menadžmenta za mogućnosti postizanja pomoću procesa, organizovanje i upravljanje procesima je od ključnog značaja za konkurentnost preduzeća na tržištu. Pristupi teoretičara sagledavanju uloge i uticaja procesa na konkurentnost preduzeća je različita, ali se u osnovi svi slažu da je jedan od najvažniji faktora za postizanje i očuvanje konkurentnosti preduzeća.
Rentzhog vodeću konkurentsku prednost velikih kompanija vidi i u shvatanju i razumjevanju da se ona ne može ostvariti jednom posebnom funkcijom u preduzeću, nego da svi u preduzeću moraju, da na nastojanje za udovoljenje potreba potrošača, gledaju kao na svoj najvažniji zadatak. Model baznog procesa treba da ojača strategiju organizacije time što se strateška pitanja stavljaju u fokus. Dakle promjena strategije u velikoj mjeri je zavisna od procesa u organizaciji, a oni od ukupnog stanja okruženja preduzeća.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.