Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Sabira1 11. februar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Proces upravljanja ljudskim resursima je veoma složen. Tim pre, što je ljudsko ponašanje promenljivog karaktera i teško predvidljivo. Svaki čovek je zasebna ličnost, a svaka organizacija priča za sebe. Što je primenljivo u jednoj organizaciji nije u drugoj, što daje dobre rezultate u jednom preduzeću ne daju drugom, i tako dalje. Osim standardnih pravila moraju se stvarati pravila prilagođena konkretnim ljudima, konkretnim organizacijama i konkretnom okruženju. Da bi se u tome uspelo neophodno je dobro poznavanje ljudske prirode, kako bi se vernije i potpunije odslikavale, odnosno sagledale potrebe, navike, interesi, vrednosni stavovi i očekivanja pojedinaca i grupa.
Pošto se sistem upravljanja ljudskim resursima stalno menja, usavršava i prilagođava, u njemu su nastale krupne promene. Pre svega, odnosi nadređenosti i podređenosti, negovani hiljadama godina, polako ali sigurno ustupaju mesto odnosima saradnje i kreativnog rešavanja postavljenih ciljeva, podižući ličnost, integritet i inicijativu zaposlenog na viši nivo. Najzad je postalo jasno da zaposleni, ma koji posao obavljao, ne zasniva radni odnos samo zato da bi bespogovorno izvršavao radne obaveze i za to primao platu, nego da bi se za nešto pitao, dokazao svoje kvalitete i potvrdio svoju ličnost. Samo ako je dovoljo uvažen, adekvatno nagrađen i potpuno zadovoljan svojim statusom u organizaciji, biće spreman i za najveća pregnućs u svom poslu.
Aktuelni modeli upravljanja ljudskim resursima u prvi plan stavljaju humanističke a ne ekonomske vrednosti, otvarajući time perspektive za dalju humanizaciju proizvodnih odnosa. Saglasno tome, postaje jasno da je investiranje u ljude korisnije od investiranja u kapital. Takaav pristup stvara osećaj zadovoljstva i motiviše zaposlene na veće angažovanje u procesu rada, što bi trebalo da bude jedan od osnovnih ciljeva u oblasti upravljanja ljudskim resursima.
ANALIZA POSLA
Pod analizom radnih mesta podrazumevamo proces prikupljanja svih relevantnih informacija o zadacima i odgovornostima na određenom radnom mestu, uključujući i stručne i psihofizičke sposobnosti i veštine koje se postavljaju pred izvršioce.
Počeci analiza posla se vezuju još za XVIII. vek. Tada su izvedena prva sistematska istraživanja produktivnosti rada i organizacije. Tejlorova škola naučnog upravljanja je dosta doprineo razvoju analize posla, jer se bavila i studijama pokreta i vremena kako bi se maksimalno povećala produktivnost. Kasniji razvoj analize posla bio je uslovljen i zakonskom regulativom u oblasti građanaskih prava i zaštite od diskriminacije po različitim osnovama.
Analiza posla se odnosi na proučavanje samog posla, a ne na izvršioce. Analizom posla se prikupljaju i analiziraju podaci o tome:
Analiza posla sadrži dve grupe informacija:
Osnovni rezultati procesa analize posla su opis aktivnosti koje se vrše na određenom radnom mestu i definisanjem potrebnih kompetencija za obavljanje posla na ti radnim mestima.
Opis posla i specifikacija posla predstavljaju ’’ishodište’’ procesa selekcije, procene, razvoja, obrazovanja, itd. Analiza posla je osnova za sve ostale aktivnosti u okviru menadžmenta ljudskih resursa u organizaciji, kao što su definisanje rada, redizajniranje rada, regrutovanje, selekcija i orijentacija, obuka kadrova, profesionalna orijentacija, bezbednost zaposlenih, vrednovanje rezultata rada i sistem obračuna zarada.
Opis posla je pisani dokumenat koji opisuje aktivnosti koje se obavljaju na određenom radnom mestu. On može da sadrži i informacije o opremi, instrumentima i uređajima koji se koriste na tom radnom mestu, kao i radne uslove u kojima se dati posao obavlja.
Može se reći da su regrutovanje, selekcija, kompenzacija i aktivnosti procenjivanja radne efikasnosti pod neposrednim uticajem analize posla. Tako analčiza posla pomaže u aktivnostima poput obuke zaposlenih i razvoja kariere – tako što se pomoću ovog postupka utvrđuju potrebne veštine, sposobnosti i znanja. Treba usmeriti razvojne napore i aktivnosti obuke tamo gde postoje nedostaci.
Akvalitet analize zavisi od pripreme (kao i kod mnogih drugih aktivnosti). Priprema za analizu posla obuhvata:
Sadržaj informacija o poslu, odnosno opis posla, obuhvata sldeće elemente:
U okviru razmatranja kompetencije potrebnih za određeno radno mesto, neophodno je utvrditi minimalne uslove koji garantuju uspešnost na određenom radnom mestu.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.