Razvoj i učenje dece ranog uzrasta
Objavio Vlajko05 16. mart 2023.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio petar12341 03. jun 2014. Prijavi dokument
Fizicka kazna u porodicnom vaspitanju
Smatra se da vaspitanje i obrazovanje počinju rođenjem i traju tokom celog života, završavajući se dubokom starošću i smrću. U tom smislu,kažemo da je ovaj proces permanentan. Materijalni ili društveni uslovi, ubrzan razvitak nauke i tehnologije, primena naučnih saznanja i dostignuća u procesu proizvodnje i života uopšte, utiču na to da nijedan oblik obrazovanja ne predstavlja završnu fazu procesa obrazovanja i vaspitanja.
Nauka o vaspitanju teži da svojim rezultatima pomogne, unapredi ljudsku praksu, da doprinese svoj udeo u izgrađivanju celokupne ljudske ličnosti. Da bi se jedna disciplina konstituisala, potrebno je da postoji, pre svega, oblast koju ta disciplina proučava. U ovom slučaju govorimo o porodičnoj pedagogiji, čiji je predmet proučavanje vaspitanja i obrazovanje mladih za život u porodici.
Vaspitanje i obrazovanje mladih za život u porodici ne odlikuje se samo specifičnošću sadržaja, već i specifićnošću celokupnog vaspitnog delovanja čiji je zadatak osposobljavanje mladih da sa uspehom obavljaju svoju ulogu u porodici.
Na sam karakter vaspitnog procesa ne utiče samo priroda, struktura i karakteristike porodice, već i priroda, struktura i karakteristike društva u kojem porodica egzistira.
Porodična pedagogija se nalazi u fazi konstituisanja i može se reći da se tek u skorije vreme pojavila potreba za njenim naučnim afirmisanjem.
Predmet njenog istraživanja i unapređivanja je vaspitanje u porodici od rođenja deteta i tokom celog razdoblja dok porodica vrši uticaj na mladog čoveka. Ona je grana pedagoške nauke koja pedagoški osmišljava i osvetljava vaspitni proces u specifičnim uslovima porodičnog života. Njena glavna svrha je izučavanje zakonitosti i unapređivanje porodičnog vaspitanja. Konkretni zadaci porodične pedagogije ogledaju se u sledećem:
1. da proučava porodično vaspitanje i njegove specifičnosti, uočava i formuliše zakonitosti i tako obogaćuje pedagoška saznanja na tom vaspitnom području,
2. da na temelju postignutih pedagoških saznanja razrađuje teorijske osnove za unapređivanje porodičnog vaspitanja,
3. da naučno kritički vrednuje postignuća porodičnog vaspitanja i porodične pedagogije,
4. da istraži i objasni uzroke i posledice različitog shvatanja porodice i njene uloge, vaspitne funkcije kroz istoriju razvoja ljudskog društva,
5. da istraži, objasni i prezentuje kako i pod kojim uslovima porodica utiče na razvoj jedinke i ličnosti deteta
6. da istraži, objasni i identifikuje probleme u porodici,
7. da pomogne u teorijskom a zatim i praktičnom smislu izgradnji metodike vaspitnog rada u porodici,
8. da pomaže usavršavanje komunikacije između vaspitača i roditelja i usavršavanje roditelja za što uspešnije roditeljstvo, i
9. da teorijski zasnuje i praktično pomogne uspešnije planiranje porodice.
Iz svega priloženog može se reći da je osnovna funkcija i značaj porodičnog vaspitnja osposobljavanje mladih ljudi za uspešno zasnivanje, funkcionisanje, i negovanje porodice i porodičnih odnosa između njenih najužih članova. A kakva je funkcija savremene porodicce i kako ona može da utiče na decu i da reguliše njihovo ponašanje razmotrićemo u nastavku ovog rada.
Objavio Vlajko05 16. mart 2023.
Objavio magicalmistery 22. februar 2023.
Objavio muftyyy 21. februar 2023.
Objavio viktor133 15. mart 2023.
Objavio viktor133 15. mart 2023.
Objavio Mero 15. mart 2023.
Objavio natalijam 16. mart 2023.
Objavio Vlajko05 16. mart 2023.
Objavio nvvaske99 15. mart 2023.
Komentari
You must be logged in to post a comment.