Odlomak

Istorija bankarstva
Prva asocijacija običnih ljudi na pojam banke jeste da je to mesto gde se čuva novac. U Drevnom Babilonu u VII veku pre nove ere pojavljuju se institucije koje se bave poslovima čuvanja (tezaurisanja) raznih predmeta i roba. Ljudi koji su radili u takvim institucijama nazivali su se tezauri i u početku su se bavili skladištenjem,,a kasnije su tu obu davali u promet (pozajmljivali je trećim licima) na određeno vreme i uz određenu naknadu. Vlasnici tezaurisanih predmeta i roba su dobijali priznanice o deponovanju koju su kasnije postale i predmet finansijskih transakcija. U staroj Grčkoj, sa razvojem metalnog novca, banakrski poslovi su objavljani u hramovima koji su bili sigurno mesto za čuvanje novca. U to vreme se vršila i zamena novca i postepeno su kroz banke počelada se vrše plaćanja između njenih klijenata, i tako vremenom da se klijentima počinju odobravati krediti. Menjači koji se pojavljuju i kao zajodavci u Grčkoj su nazivani trapezari (trapeza na grčkom znači klupa, sto) po stolovima na kojima su obavljali finansijske transakcije. Pored menjačkih poslova koje su u rimskoj imperiji obavljali numulatori, sve više  značaja dobijaju poslovi primanja depozita i odobravanja kredita koje obavljaju posebna lica koji se na zivaju argentariusi. Do institucionalizacije bankarskih ustanova i pojave prvih banaka dolazi u XIV veku. Prva banka osnovana je 1320. godine u Đenovi (Banca di Genova)- Tek krajem  XVII veka osnivaju se posebne centralne banke (Švedska, Engleska) dok su tada u okviru banaka obavljani poslovi i emisionih i poslovnih banaka.  U današnje vreme poslovne banke imaju izuzetno veliki značaj zahvaljujući njenim intenzivnim vezama sa celom privredom.One ne obavljaju samo poslove čuvanja novca klijenata, međusobna plaćanja između klijenata i banaka, i odobravanje kredita već vrše veoma širok spektar bankarskih usluga.

 

 

 

Lična karta Komercijalne banke A.D.
Komercijalna banka je osnovana 1970. godine i predstavlja 39 godina sigurnosti, uspešnog poslovanja, bankarskih proizvoda i usluga prema potrebama klijenata i najvišim evropskim standardima. Sve ove godine Komercijalna banka se trudi da raste i gradi Banku za  građane Srbije,svoje  klijente i partnere širom zemlje I sveta.
Danas se Komercijalna banka može pohvaliti sledećim podacima: banka ima 25 filijala širom zemlje, preko 270 ekspozitura, 3.166 zaposlenih, preko 1.200.000 otvorenih računa i preko 900.000 zadovoljnih klijenata.Komercijalna banka se odlikuje snagom, sigurnošću i poverenjem.
Kapital od 305 miliona evra čini je najvećom bankom u zemlji, koja podjednako uspešno posluje sa građanima, kao i sa najvećim korporacijama – u zemlji i u inostranstvu. Svim klijentima na raspolaganju je stručni tim Komercijalne banke. Reč je o spoju vrhunskih poznavalaca međunarodnih finansijskih tokova i mladih ambicioznih menadžera, školovanih i obučavanih u inostranstvu. Komercijalna banka ima aktivnu ulogu u domaćem i međunarodnom platnom prometu. Putem svojih računa kod prvorazrednih svetskih banaka Banka u potpunosti zadovoljava sve potrebe za obavljanjem transakcija po nalogu klijenata. Najčešće korišćeni instrumenti plaćanja su: doznake, garancije, akreditivi i čekovi. Istovremeno preko 20 stranih finansijskih institucija je poklonilo svoje poverenje Komercijalnoj banci kao instituciji koja po njihovom nalogu obavlja promet kako u lokalnoj tako i u stranim valutama.
Svoje znanje i resurse posvetila je svojim klijentima, nastojeći da za njih obezbedi vrhunske proizvode i usluge. Snaga i sigurnost Komercijalne banke počivaju na sadašnjim i budućim zadovoljnim klijentima Komercijalne banke. Zato se Komercijalna banka uvek trudi da opravda poverenje klijenata. Želja Banke je da bude tačka oslonca klijenta, siguran i moćan partner na koga se klijent možete osloniti u svakoj situaciji.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Jedan komentar na “Pokazatelji poslovanja Komercijalne banke”

Cini mi se kao super rad!

Komentari