Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Aca_J 20. novembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Svaka organizacija nastaje i nestaje u određenom okruženju. Na osnovu analize interakcija organizacije sa okruženjem, organizacioni sistem definiše svoju misiju iz koje proističu i ciljevi. Važan deo tog okruženja predstavlja i javnost koja je, u stvari, jedan od učesnika (aktera) u okruženju.
Termin ,,odnosi s javnošću’’ odnosi se na upravljanje odnosima između jedne organizacije i javnosti, što u savremeno doba predstavlja jednu od najprosperitetnijih profesija. Suština odnosa s javnošću može se opisati sa nekoliko ključnih kategorija kao što su: ,,ugled, percepcija, kredibilitet, poverenje, sloga i obostrano razumevanje’’ (Blek 1997, 7-8). Ovo, naravno, nije definicija već ukazivanje na ciljeve odnosa s javnošću. Odnosi s javnošću nisu bitni samo za industrijska preduzeća, već i za (Milenović i saradnici 1994, 188-189):
Odnosi s javnošću se često opisuju kao umetnost i nauka uspostavljanja i rukovođenja odnosima koji postoje između različitih organizacija i njima relevantnih ciljnih grupa (slika 7.1). Inače, odnosi s javnošću su interdisciplinarna oblast koja je ostvarila vidan razvoj tokom poslednjih četrdesetak godina. Ovom razvoju odnosa s javnošću doprineli su: (1) bolje razumevanje uloge odnosa s javnošću, (2) povećanje troškova oglašavanja i (3) prepoznavanje moći i vrednosti odnosa s javnošću u marketinškim krugovima (Kitchen i Proctor 1991).
Razvoj elektronskih medija, (u prvom redu televizije i Interneta) i njihov značaj za oblikovanje javnog mnenja, predstavljaju prelomne momente u razvoju strategije odnosa s javnošću. Povratak višestranačke demokratije početkom 90-ih godina XX veka u Srbiji i ostalim zemljama u njenom okruženju uvećao je značaj komunikacije s javnošću za funkcionisanje svih sektora javne administracije (državne uprave i lokalnih vlasti). Proces reformi i usaglašavanje nacionalnog zakonodavstva sa pravnim sistemom Evropske unije dodatno zahteva ažuran i strateško usmeren pristup javnosti bilo korišćenjem masovnih medija, bilo korišćenjem direktne komunikacije (Pavličić i saradnici 2006, 7).
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.