Elektronska trgovina
Objavio mitrovicm993 09. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio Darac123 11. mart 2013. Prijavi dokument
UVOD
Kako je čovek svojim pronalascima poboljšavao sredstva za rad i povećavao proizvodnju tako se vremenom pojavila i potreba da se ubrza i komunikacija između učesnika u procesu poslovanja. Ova oblast, nazvana elektronsko poslovanje nastala je početkom sedamdesetih godina prošlog veka da bi ekspanziju doživela u poslednjih desetak godina ovog veka. Danas je gotovo nemoguće zamisliti uspešnu kompaniju ili uspešnog poslovnog čoveka koji u svom poslovanju ne koristi informacione tehnologije i kroz elektronsko poslovanje korišćenjem Interneta i ostalih informacionih tehnologija pospešuje trgovinu i poboljšava performanse organizacije.
Tehnološki razlozi za prihvatanje elektronskog poslovanja vezani su pre svega za poboljšanje performansi organizacije i njenog što boljeg uspeha u sferi u kojoj posluje.
Elektronsko poslovanje se može posmatrati sa raznih aspekata. Pa tako sa aspekta komunikacija predstavlja isporuku informacija, proizvoda i usluga i elektronsko plaćanje korišćenjem informacionoh tehnologija, računarskih i drugih komunikacijskih mreža. Sa poslovnog aspekta predstavlja primenu tehnologije u svrhu automatizacije poslovanja. Kada se posmatra sa apekta usluga omogućava smanjenje troškova poslovanja uz istovremeno povećanje brzine i kvaliteta usluga.
Preduzeća koja koriste e-poslovanje sebi omogućavaju konkurentnije poslovanje i veću šansu opstanka na tržištu i unutrašnju i spoljnu integraciju preduzeća. Unutrašnju u smislu da je omogućeno trenutno slanje dokumenata u sve delove preduzeća i povratna informacija iz bilo kog dela preduzeća, i spoljašnju u smislu komunikacije sa poslovnim partnerima.
Upravo u materiji iznetoj u ovom radu sam pokušao da pojasnim neke od oblika spoljne integracije preduzeća kroz modele poslovanja na Internetu B2B (business to business) biznis prema biznisu i B2C (business to customer) biznis prema kupcu.
Rad je podeljen u tri celine. U prvom delu sam dao pojmovne odrednice elektronskog poslovanja, zatim u drugom i trećem delu obradio modele poslovanja B2B i B2C i varijante u kojima se ovi modeli mogu javiti u praksi.
Po pitanju korišćenja literature za izradu rada oslonio sam se najpre na predmetni udžbenik, a zatim i na izvore sa Interneta i ostale pisane izvore za koje sam smatrao da svojom sadržinom i iznetim tezama mogu dati doprinos kvalitetu ovog rada.
Na kraju ovog uvoda, nadam se da je izložena materija na adekvatan način pojasnila određene pojmove vezane za modele e-poslovanja i odgovorila zahtevima teme.
POJAM ELEKTRONSKOG POSLOVANJA
Tradicionalno poslovanje zasnovano je na korišćenju strukturiranih papirnih dokumenata u prethodno definisanoj i opšteprihvaćenoj komunikaciji između učesnika u procesu poslovanja. Naime, poslovanje predstavlja razmenu roba i usluga, najčešće za novac. U tom pogledu, u celokupnom procesu poslovanja učestvuju različiti subjekati sa određenim ulogama: proizvođači, prodavci i kupci, a ceo proces se ostvaruje u okviru elemenata tradicionalnog poslovanja i to:
Ovo su samo neki od bitnijih elemenata tradicionalnog poslovanja, a oni mogu biti obuvaćeni i elektronskim poslovanjem, jer upravo se e-poslovanje nadograđuje na tradicionalno, kao njegova modifikacija. Veze tržišta kreirane su na osnovu razmene proizvoda, usluga i novca. Elektronsko poslovanje dodaje i novi elemanat – informacije.
Poslovanje u kome se poslovne transakcije prevashodno ostvaruju elektronskim putem danas poznato pod imenom elektronsko poslovanje (e-business) pojavilo se još početkom sedamdesetih godina prošlog veka ali je ubrzani razvoj doživelo u poslednjih desetak godina
Objavio mitrovicm993 09. april 2024.
Objavio mitrovicm993 09. april 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.