Personifikacija životra animalnog sveta u romanima Džeka Londona u mlađim razredima osnovne škole
Objavio Seminarski0002 26. avgust 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio zojaaa 02. april 2014. Prijavi dokument
1. U V O D
Podsticanje kreativnosti predstavlja složen socijalno-vaspitni postupak koji obuhvata podsticanje, pojave pokretanja, uvežbavanja, negovanja i razvijanja stvaralačkog potencijala.
Pre svega postavlja se pitanje : šta je to kreatvnost? Jedna konkretna definicija ne postoji. Etimološka analiza termina kreativnosti vodi latinskoj reči creare = rađati, izvojevati. Termin je tokom vremena trebalo da dokaže svoju legitimnost nizom drugih termina kao : kreativna mašta, nasledno imaginativno iskustvo, fluidna inteligencija, divergentno mišljenje,itd. To je razlog zbog kojeg je tokom istorije formulisan niz definicija kreativnosti. Navešću samo neke:
– “Kreativnost je sposobnost da se u svet uvede neka izvesna novina”- J.L.Moreno
– “Kreativnost specijalna sposobnost duha da organizuje elemente spoljnog sveta (kulturne ili tehničke elemente), kako bi oni bili predstavljeni u novom vidu, čime se ostvaruje kreativna radnja.”- Enciklopedija Hachette
– “Kreativnost je prilagodljivost sa prevazilaženjem.”- Ž. Pijaže …
U školskoj pedagogiji formulisana je sledeća definicija kreativnosti: “kreativnost je proces kojim se čitava ličnost jedinke fokusira u nizu faktora (bioloških, psiholoških, socijalnih), što ima kao rezultate ideju ili nov, originalan proces, od praktične ili društvene koristi ili bez nje.” (P.P.Neveanu, M. Zlate, T. Cretu, “Psihologie”). U tom smislu, potrebno je imati u vidu čitav sistem uslova ili činilaca koji su povoljni za unapređivanje i razvoj kreativnosti:
1. strukturni činioci, bitni za kreativnost;
2. opšti činioci za razvijane i isticanje ličnosti dece;
3. činioci psihološko-socijalne sredine i psihološko-vaspitnog okruženja, koja stimulišu stvaralačko unapređivanje i razvoj.
Kod predškolske dece kreativnost je vrlo dobro izražena. U aktivnostima kao: igre po ulogama, igre stvaralaštva, priče iz mašte ili sa zadatim početkom, crteži iz mašte, itd., deca se razlikuju po stepenu iskazivanja kreativne mašte. Naravno, osim samog nasleđa da je i podsticajna sredina u kojoj se dete razvija neraskidivi faktor za razvoj kreativnosti jer kreativnost koja se ne razvije radom ostaje samo neiskorišćena mogućnost da se ispolji neki talenat, dok u uslovima sistematskog rada i obrazovanja ona može da se ispolji i iskaže u svom pravom obliku.
U narednim poglavljima osvrnućemo se na najbitnije od njih.
2. RAZVOJ DEČJEG MIŠLJENJA
Kao što je psihološkim istraživanjima utvrđeno, svaki uzrast karakterišu za njega specifične forme mišljenja i saznavanja koje se, kada je u pitanju predškolsko dete, razlikuju od mišljenja i saznavanja odraslog čoveka. Otuda i vaspitno-obrazovni rad, koji se sa njima obavlja, ima osobenosti koje se, sa jedne strane, ogledaju u uvažavanju pomenutih specifičnosti, ali i postupcima, koje treba da umanje ostajanje na njima i, eventualno, negativne uticaje ovih specifičnosti na naredni razvojni stupanj.
Najelementarniji oblik mišljenja, koji se prvi javlja kod dece ranih uzrasta, je praktično-opažajno mišljenje. Njegovo osnovno obeležje je tesna povezanost misaonih procesa sa praktičnim radnjama. U prve četiri godine života, deca mogu kao predmet svojih misli da imaju samo ono što vide, čuju ili mogu uhvatiti rukama, a tako rešavaju i zadatke kojih se prihvate. Pri kraju prve ili na početku druge godine, dete rešava praktične zadatke koji uključuju mišljenje. Tako npr., kada na pokrivaču primeti igračku, dete povuče pokrivač sebi i na taj način dođe do igračke. Da bi došlo do cilja ono koristi pomoćno sredstvo. U raznim situacijama dete se snalazi tako što što neka svoja praktična iskustva koristi u novim uslovima.
Objavio Seminarski0002 26. avgust 2024.
Objavio Seminarski0002 26. avgust 2024.
Objavio anela73 17. jun 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.