Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio korandza 02. april 2015. Prijavi dokument
UVOD
Napredak u proizvodnji i distribuciji i migracija stanovništva iz ruralnih sredina u gradske, stvorili su potencijal za stvaranje tržišta velikih razmera. Pošto su poslovni ljudi težili da iskoriste ova tržišta, institucije marketinga, kao što su propagandni mediji i kanali za distribuciju, počele su da rastu i da se razvijaju. Kompanije koje su orijentisane na marketing fokusiraju se na potrebe kupaca. Promene se vide kao uobičajena pojava, a sposobnost prilagoñavanja smatra se neophodnom za opstanak. Promenljive potrebe predstavljaju potencijalne tržišne šanse i usmeravaju kompaniju. Kompanije koje pokreće tržište teže da prilagode svoje proizvode i usluge zahtevima aktuelnih i latentnih tržišta. (Latentna tražnja – postoje potrebe i želje potrošača koje se ne mogu zadovoljiti postojećim proizvodima ili potrebe koje još uvek nisu jasno definisane u pogledu proizvodnje. Potrebno je istražiti tržište, istražiti proizvod, tehničko-tehnološke faktore, ekologiju, način distribucije i plasmana). Kompanije orijentisane na marketing približavaju se svojim kupcima i razumeju njihove potrebe i probleme.
Danas u savremenom svetu, sve kompanije posluju na osnovu modernog marketing koncepta. On se može predstaviti i izraziti kroz ostvarenje korporativnih ciljeva i zadovoljenje potreba kupaca na način bolji od konkurencije. Da bi poslovno preduzeće moglo da koristi i primenjuje marketing koncept ono mora prvo da zadovolji tri osnovna uslova bez kojih moderan marketing koncept nije u upotrebi. Prvi uslov se odnosi na same aktivnosti kompanije koje trebaju biti usredsređene na obezbeđivanje i satisfakcije potrošača. Ovo je prvi uslov, ali i jedan od najtežih koji je potrebno ispuniti. Zatim da bi se stekla satisfakcija kupca potrebno je da ona počiva na integrisanim naporima. Odgovornosti za integrisane napore i satisfakciju snose sva odeljenja u preduzeću. I na kraju je treći uslov, odnosno, da bi se integrisani napori mogli ostvariti, menadžment kompanije mora da ostvari, zadovolji i veruje da se korporativni ciljevi ostvaruju preko satisfakcije potrošača. Koncepcija marketinga predstavlja način mišljenja, filozofiju upravljanja koja usmerava sve aktivnosti preduzeća ka zadovoljenju potreba i želja potrošača. Prema koncepciji marketinga, kupci predstavljaju polaznu i završnu tačku marketinških aktivnosti preduzeća. Zbog toga se u praksi marketing koncepcija često zove i tržišna orijentacija kompanije.
1. RAZVOJ MARKETINGA
1.1. Nastanak:
Elementi koncepcije marketinga pojavljuju se u sedamnaestom veku. Nastanak i početak razvoja market. kao koncepcije i discipline formalno se vezuje za prvu dekadu dvadesetog veka. U toku ove dekade (1900 – 1910), koja se naziva period otkrića, marketing je dobio svoje ime i počeo da se izučava kao univerzitetska disciplina. U periodu od 1910 – 1920 objavljeni su radovi kojima se objašnajvaju fundamentalni pojmovi i ideje marketinga.Ovaj period se zove period kristalizacije.U ovom periodu osnivaju se odeljenja za marketing, koja se prvobitno pojavljuju kao odeljenja za istraživanje tržišta , tj za komercijalna istraživanja. U trećoj dekadi 1920 – 1930 koji se zove period integracije osnivaju se odeljenja za istaživanje tržišta u gotovo svim tipovima organizacije i razvijaju se određeni metodi i tehnike tržišnih istražiavanja. U četvrtoj dekadi 1930 – 1940 poznatoj kao dekada razvoja, pojavljuju se novi obimniji radovi iz marketinga. U petoj dekadi 1940 – 1950 dolazi do preispitivanja dosadašnjih (tradicionalnih)pristupa marketinga i afirmacije novog upravljačkog pristupa. Tokom ove dekade ostvaren je značajan napredak u razvoju metodologije istraživanja tržišta , posebno u razvoju kvantitativnih tehnika istraživananja. U šestoj dekadi 1950 – 1960 nastavljeni su trendovi koji su ispoljeni u prethodnoj dekadi. ova dekada je dekada rekonceptualizacije – dolazi do promene u orjentaciji istraživanja od analize tržišta ka istraživanjima koja su u funkciji upravljanja marketingom. Sedmu dekadu 1960 – 1970 karakteriše proširenje koncepcije marketinga na neprivredne i neprofitne organizacije. Osma dekada 1970 – 1980 razvija se koncepcija društveng marketinga koja podrazumeva da preduzeća pri donošenju odluka usklađuju tri zahteva: profit preduzeća, zadovoljenje želja potrošača i društvene interese. Devetu dekadu 1980 – 1990 odlikuje razvoj marketinga uslužnih organizacija i pojava prvih važnijih radova iz domena međunarodnog marketinga. Deseta dekada 1990 -2000 razvijeni su novi koncepti i tehnike marketinga kao što su : elekrtornski marketing, direktni marketing, jedan na jedan marketing, on line marketinga itd.
1.2. Primena marketinga:
Koncepcija marketinga je primenjiva u svim organizacijama, bez obzira na njihovu veličinu i delatnost. Istorijski posmatrano marketing je počeo da se primenjuje najpre u profitnim organizacijama unutar poslovnog sektora i to sledećim redosledom:
a) organizacije koje proizvode i prodaju robu široke potrošnje
b) organizacije koje proizvode i prodaju trajna potrošna dobra
c) organizacije za proizvodnju industrijske opreme
d) saobraćajnim ( pre svega vazduhoplovnim) organizacijama
e) banke, osiguravajuće kompanije, organizacije za pružanje stručnih usluga…
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.