Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio staseradi 27. februar 2015. Prijavi dokument
ŠTA JE „KNOWLEDGE MENADŽMENT“ I KAKO SE APLICIRA U SAVREMENIM PREDUZEĆIMA
ŠTA JE „KNOWLEDGE MENADŽMENT“ I KAKO SE APLICIRA U SAVREMENIM PREDUZEĆIMA
Posledice povećanja obima dostupnih informacija i brzog tehnološkog razvoja jesu i prezasićenost ljudi informacijama, ali i veći napori za njihovo organizovanje i obradu. Takođe je i sve izraženiji zahtjev za visoko specijalizovanim znanjem koje je vrlo teško naći i sačuvati.
Upravljanje znanjem je šira koncepcija koja obuhvata sistem za pronalaženje, razumevanje i korištenje znanja kako bi se postigli definisani ciljevi. Prema nekim mišljenjima , upravljanje znanjem je samo novo ime za bibliotekarstvo ili predstavlja njegov logičan nastavak. Teorija i praksa upravljanjem znanjem je za neke autore osnovna paradigma u upravljanju i korištenju „intelektualnog kapitala“(Antonić 2005).
Mnogi aspekti upravljanja znanjem se prepoznaju u utvrđenoj praksi u bibliotekarstvu i upravljanju informacijama kao što su pronalaženje i stvaranje znanja, širenje znanja, pretraživanje i čuvanje informacija, informaciona pismenost, kreiranje baza podataka, timski rad, informaciono-tehnološka podrška.
Sve savremene organizacije treba da budu usmerene ka procesima znanja, što će uticati na bolji razvoj sposobnosti te orgranizacije da uči i da se menja, dajući joj veću prednost u odnosu na druge organizacije, jer znanje igra centralnu ulogu u uticaju na sposobnost ljudi da isporuče kvalitetan rad što utiče na napredak preduzeća.
Krajnji cilj celokupnog koncepta kolektivnog znanja jedne organizacije predstavlja „efikasnu primenu znanja u situacijama prilikom donošenja odluka“. Takvo znanje treba da bude primenjljivo pri donošenju odluka, tj. mora biti značajno i korisno.
Interes za upravljanje znanjem je u stalnom porastu, jer je odavno postalo jasno da je njegov uticaj presudan za stvaranje konkurentske prednosti, ekonomski rast i razvoj.
Šta je „Knowledge manadžment“ i kako se aplicira u savremenim preduzećima
1. Pojam „Knowledge Management-a“ ili upravljanja znanjem
Znanje čini skup činjenica, informacija i vještina stečenih izučavanjem ili iskustvom, s ciljem teoretskog ili praktičnog razumevanja i rješavanja problema. Kombinovano s mudrošću – znanjem kako upotrijebiti znanje – ono postaje vredna imovina neophodna u svim sferama odlučivanja. Znanje pridonosi prosperitetu pojedinaca i organizacija koji ga posjeduju. Ono je dinamično jer nastaje složenim socijalnim interakcijama između pojedinaca i organizacija. Znanje je kontekstualno specifično jer ovisi o trenutku i načinu korištenja.
Upravljanje znanjem (engl. Knowledge Management) je koncept sistemskog prikupljanja, organiziranja, pohranjivanja i dijeljenja znanja u svrhu postizanja ciljeva organizacije. Upravljanje znanjem se bavi procesima stvaranja ili prepoznavanja znanja, njegova prikupljanja i primjene u svrhu ostvarenja krajnjih ciljeva organizacije te pronalaženja najboljih načina održanja, adaptacije i kompetitivnosti organizacije u uvjetima stalnih promjena. Upravljanje znanjem razmatra načine interakcije među ljudima i načine širenja znanja u težnji prema razvoju efikasne učešće organizacije. Razvija mentalitet razmjene i dijeljenja znanja i otvara nove kanale protoka znanja. Govori o svijetu radnika znanja (engl. knowledge workers) i menadžera znanja (engl. knowledger managers) pa konačno i o društvu znanja.
Pojam “Knowledge Managament” je veoma važan u našem društvu. Koreni ovog pojma dolaze iz 1970., preciznije iz 1980-ih, kada je Dr. Wig počeo ukazivati na ulogu značaja u preduzećima i biznisu.
Znanje je oduvek bilo sprovedeno i vođeno od strane menadžera, ali tu se postavlja sledeće pitanje: Na koji način treba to da se sprovede? Drugim rečima rečeno, na koji način preduzeće može da eksploatiše vrednost, sposobnost i moć znanja da bi to preduzeće napredovalo kao snažnije i bolje (‘Inside Knowledge’, 2002).
Moramo obratiti pažnju na poboljšanje strukture preduzeća, strukture procesa rada i saradnju između radnika i timova radnika, analizirajući postavljene uslove znanjapotrebnog za obavljanje kvalitetnog rada i premenjujući različite sisteme bazirane na znanju
Menadžment znanja bi se mogao definisati i kao proces usvajanja i korišćenja kolektivnog iskustva organizacije bilo gde u poslovnom procesu. Postoje 2 tipa znanja u okviru menadžmenta znanja jedne organizacije. Prvi je explicit knowledge – vidljivo znanje(nalazi se u bazama podataka), a drugo je tacit knowledge – nevidljivo znanje(u umovima zaposlenih). Statistike govore da u organizacijama postoji uglavnom oko 95% nevidljivog znanja, i da je to zapravo pokretačka sila za inovacije na kojima se i temelji konkurentska prednost kompanija u nepredvidivim poslovnim okruženjima.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.