Odlomak

1. UVOD

Strategijom i implementacijom elektronske trgovine kreira se nova strategija elektronskih ka-nala marketinga. Strategijom elektronskih kanala marketinga definišu se sve prednosti elek-tronskih kanala u zajedništvu sa drugim kanalima, kao deo multikanalne strategije poslovanja u podizanju konkurentnosti srpske privrede. U pristupu perspektivnoj strategiji neophodno je identifikovati sledeće elemente: strategijske analize, strategijski razvoj i implementaciju koji su zajednički povezani sekvencionalno (Chaffey, 2009, str. 267). Radi se o pristupu izlazne strategije gde su strategijsku analizu, strategijski razvoj i strategijska implementacija u inter korelaciji.

Strategijskom analizom obuhvataju se informacije o organizacijskim internim procesima i re-sursima elektronske trgovine, kao i eksternim tržišnim faktorima u mikrookruženju i makrookruženju u cilju informisanja. Strategijski ciljevi obuhvataju izjavu i komunikaciju o misiji, viziji i ciljevima organizacija elektronske trgovine . Definisanje strategije i elemenata implementacije strategije elektronske trgovine mora biti usmereno ka ostvarivanju ciljeva u podizanju konkurentnosti srpske privrede. Izjava vizije i misije je koncizan pregled opsega i širine elektronskih kanala marketinga u budućnosti što doprinosi interaktivnosti sa kupcima i partnerima u definisanju strategijskih prioriteta.

2. STRATEGIJA ELEKTRONSKIH KANALA MARKETINGA

Strategija elektronskih kanala marketinga usmerena je ka prioritetima različitih strategijskih ciljeva. Inicijacija strategije predstavlja početnu fazu planiranja strategije u kojoj trgovinska preduzeća ispituju sebe i svoje okruženje. Osnovne aktivnosti uključuju postavljanje misije i ciljeva trgovinskog preduzeća, ispitivanje snage i slabosti trgovinskog preduzeća, procenu faktora okruženja koji utiču na poslovanje i sprovođenje analize konkurenta, što neminovno zahteva i sagledavanje doprinosa koji Internet i druge tehnologije čine u elektronskim kanali-ma marketinga.

Poslovne strategije elektronske trgovine mogu biti konkurentne i kooperativne (Lovreta, 2009, str. 387.). Konkurentska poslovna strategija pretpostavlja nastup u odnosu na ostale konkurente, kako bi se obezbedio opstanak na globalnom tržištu. Kooperativne strategije omogućuju ostvarivanje konkurentskih prednosti kroz kooperaciju sa drugim kompanijama. Uspešnost u formulisanju navedenih strategija elektronske trgovine omogućena je kroz meto-dologiju kritičnih faktora uspeha (CSF), gde spada: tehnička infrastruktura, softwerska podrška korisnicima, sigurnost i kontrola sistema elektronske trgovine, konkurencija i tržišna situacija, nivo i poverenje između prodavaca i kupaca, troškovi projekta elektronske trgovine, promocija i interna komunikacija i slično.

Strategijske alternative elektronske trgovine treba da se selektuju prema ciljnom tržištu Re-publike Srbije koje je podesno za migraciju i upotrebu elektronskih kanala marketinga. Selek-cijom prihvatanja elektronskih kanala marketinga za neke proizvode ili tržišta identifikuju se strategije koje će biti korišćene za postavljanje ciljeva i definisanje pristupa kupcima da prih-vate odgovarajuće kanale marketinga. Kanalisanjem se ostvaruje strategija kontakta i taktike koja integriše različite kanale, podržane tehnologijama ka njihovoj sve većoj implementaciji.

Ciljno tržište elektronskih kanala marketinga Republike Srbije čini ključno područje strategije i implementacije elektronske trgovine. Ciljnom marketing strategijom obavlja se vrednovanje i selekcija odgovarajućih tržišnih segmenata u cilju razvoja adekvatne ponude. Nakon identi-fikovanja tržišnog segmenta u Republici Srbiji organizacije treba da definišu pozicioniranje online usluga u cilju podizanja konkurentnosti prema četiri navedene varijable: kvalitet proiz-voda, kvalitet usluge, cena i vreme izvršenja. Cilj navedenih strategija vezuje se za povećani kvalitet proizvoda i usluga, kao i smanjenje u ceni i vremenu u strategiji pozicioniranja trgo-vinskog preduzeća na online tržištu.

2.1. Strategije brendiranja u podizanju konkurentnosti srpske privrede

Trgovinska preduzeća se suočavaju sa odlukama vezanim za pitanje:

– Da li imati odvojeni on-line brend za svoju on-line ponudu na elektronskom tržištu?

Strategijom brendiranja ojačava se snaga postojećeg brenda (marke) i osvajaju novi kupci za nove proizvode i usluge. Danas brend za ojačavanje čini jednu od najuspešnijih strategija on-line akvizicije kupaca. Brend ojačavanja se odnosi na proces korišćenja snage postojećeg brenda da pribavi nove kupce za novi proizvod ili uslugu. Maloprodavci WalMart i J.C. Penny u veoma kratkom periodu zahvaljujući snazi svojih ofline brendova privlače milione svojih of-line kupaca na Web sajteve.

Generalno kompanije sa jakim internacionalnim brendovima žele da zadrže i promovišu te brendove on-line. Osnovna prednost strategije ojačavanja brenda leži u značajnom smanjenju troškova akvizicije novih kupaca u odnosu na početno poslovanje bez prepoznavanja brenda. Nasuprot tome, postojeće kompanije sa slabim brendom mogu da se odluče za kreiranje novog brenda čime su stvorene mogućnosti novog integrisanog rešenja elektronske trgovine na globalnom tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Naučni radovi

Više u Skripte

Komentari