Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Menadžment
Objavio sanjakosoric9 24. mart 2014. Prijavi dokument
1.Uvod
Planiranje je organizovana aktivnost sagledavanja budućeg poslovanja preduzeća od strane precizno definisanih stručnih organa u preduzeću. Cilj je da preduzeće u svom poslovanju ostvari što bolje rezultate uz što manja ulaganja elemenata u proces poslovanja i rada.
Znači da je planiranje sistemsko sagledavanje, analiziranje i procenjivanje uticaja raznih internih i eksternih, objektivnih i subjektivnih faktora na pojedine bitne elemente budućeg procesa poslovanja i rada, kao i istraživanje mogućnosti pozitivnog dejstva tih faktora na poslovanje.
Može se slobodno reći da je najznačajnija podela planiranja ona posmatrana sa aspekta dužine vremenskog perioda za koji se planira, a to su:
Dugoročnim planiranjem planira se razvoj i rast preduzeća. Proširuju se vidici preduzeća, obezbeđuje se koordiniran nadzor preduzeća ka dugoročnim ciljevima, redosled akcija i osnova za kratkoročno planiranje.
Potrebe za strategijom nisu vezane za period, javljaju se sporadično (način rasta, spoljni izvori informacija), strategijsko planiranje zahteva veći deo funkcionalnih aktivnosti preduzeća, a najčešće se izražava preko marketinga.
Strateškim planom se određuju ciljevi i načini njihovog ostvarivanja a taktički se rešavaju problemi ostvarenih etapnih ciljeva u strateškom planu.
2.Evolucija koncepta strategije
Reč strategija dolazi od grcke reči ” strategija” što znači umešnost vojskovođe. Stari Grci su shvatili značaj vojskovođe u dobijanju i gubljenju bitaka. Efektivne vojskovođe definišu svrhu vođenja armije, pobede, držanja teritorija, zaštite gradova od invazije, brisanje neprijatelja itd. Svaki cilj pojedinačno zahtevao je različito razvijanje resursa i različite programe.
Efektivne vojskovođe (današnji menadžeri) su trebali da utvrde linije snabdevanja, odluče kada da krenu u bitku i uspostave dobre odnose sa građanstvom, političarima i diplomatama.
Oni treba da deluju, a ne samo da planiraju. Tako je još u njihovo doba koncept strategije bio istovremeno skup komponenata planiranja i komponenata odlučivanja ili akcije. Zajedno ova dva koncepta čine osnovu budućeg strateškog plana.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.