Odlomak

1. Uvod

Nastava možemo definisati kao planirani odgojno- obrazovni proces, temeljni dio školskog rada, u kome se provodi odgoj i obrazovanje učenika prema utvrđenom nastavnom planu i programu. Timska nastava 60-tih godina prelazi iz SAD u Evropu. Osnovno obilježje da se nastava shvaća kao timski rad, tj. rad u kojemu vlada duh suradnje i nadopunjavanja, a ne natjecanja, gdje svi članovi prema mogućnostima imaju svoj udio. Osnovu timskog rada čine projekti, pa se ova nastava naziva još i “projekt metoda”.
Bitna obeležja:
1. Nastavnici: Postoje dva ili više nastavnika koji planiraju i izvode nastavu, a u okvu tima nastavnici rade ono za što su najkompetentniji.
2. Učenici: Grupe učenika nisu stalne, već su sastavljene od učenika više odjela istog razreda, odnosno više odjela više razreda. Dakle formiranje grupa je fleksibilno. One mogu varirati s obzirom na sadržaj (grupe koje se bave npr. fizikom, ili umjetnošću, ili dr.)
3. Odnosi sudionika: Timska nastava ide u susret potrebama učenika, pa zato u planiranju, izvođenju i valorizaciji kao partneri sudjeluju nastavnici i učenici. Ovdje vlada duh suradnje i razumijevanja, te osobna inicijativa.
Proces nastave: rad se odvija na tri razine:
Pripreme: Planiranje timske nastave vrši se prije početka školske godine odabirom tema pogodnih za taj oblik rada, gdje interdiscipliniranost dolazi do izražaja i gdje postoje mogućnosti grupnog i individualnog rada učenika. Sastavni dio pripreme je formiranje timova i određivanje radne dinamike.
1. Velike grupe: Velika grupa može obuhvaćati više odjeljenja, a frontalnim radom se obrađuju lakši, opći sadržaji, za sve zajednički.
2. Podjela u manje grupe: Sastavljaju se manje grupe (10-15) na osnovi specifičnih pitanja koja članove neke grupe zanimaju više od ostalih. Ovdje se provodi daljnji rad,koji se izvodi u obliku rasprava, diskusija, terenskih istraživanja i sl., gdje učenik stječe ona znanja i iskustva koja frontalno ili individualno ne bi mogao. Udio pojedinca primjeren je njegovim mogućnostima i interesima.
3. Samostalan rad: Individualni rad vezan je uz rad u grupi jer pojedinac traži i nalazi rješenja na pitanja koja su relevantna za čitavu grupu.
Težište rada je na učeniku jer je on taj koji mora steći određena iskustva i razviti sposobnosti kritičkog znanstvenog mišljenja, a smisao nastave je stvoriti uvjete za efikasno učenje. (A. Einstein: “Nikad nisam učio svoje učenike. Samo sam nastojao osigurati uvjete u kojima oni mogu učiti.”)
Tim predstavlja oblik formalne organizacije zajedničkog radnog ili poslovnog procesa koje povezuju odredjeni ciljevi i interesi članova, zajednička misija i zadaci. Tim je specifična vrsta veštački organizovane i strukturisane male grupe koja ima zajedničke ciljeve i interese.Učinak u timovima zavisi od individualnih doprinosa i od proizvoda kolektivnog rada.Timovi se raspoznaju prema svojim karakterističnim obeležjima.Tim se može analizirati sa tri aspekta:njegove strukture,dinamike i razvoja.Formiranjem timova treba da se obezbede tehnički uslovi funkcionisanja organizacije i njenih radnih procesa i zadovoljenje socijalnih i grupnih potreba članova tima.Koncept timskog rada nije nov. Timovi nas okružuju hiljadama godina. Plemenska društva su bili timovi i akciji – individualci radeći zajedno za dostignuća zajedničkih ciljeva za bolje dobro. Ali nekako je to postalo individualno, a ne timski zato što je to postalo apstrakcija mnogih organizacija. Do danas mnoge organizacije kreću se u krugu individualnih odgovornosti individualnih kompenzacija, individualnih uloga i poslovnih etika, a radne grupe su vođene od odgovornih nadzornika za nadgledanje uloga individualaca koji čine ove grupe. Vreme je zapitati se gde leže pretpostavke u osnivanju ovakve prakse. Svet je isuviše složen, a naše organizacije različite da nastave sa prvobitnim individualnim nego sa grupnim eksponentima, niti možemo raspustiti po svaku cenu unutrašnje takmičenje individualizma kao praksu većine organizacione stope.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari