Efekti grupnih fitnes programa na efikasnost i snagu žena
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio paprikas53 16. novembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
U definisanju događaja može se konstatovati da događaj predstavlja specifično osmišljenu ponudu ograničenog trajanja, u čijoj osnovi se nalazi odovarajuća ideja, koja se zajedničkim angažovanjem izvršilaca i materijalnih sredstava, odnosno primenom menažderskog know – how-a na tržištu ispoljava kao originalna idejna ponuda.
Događaj kao svesna i ekonomski usmerena ljudska aktivnost pojavljuje se veoma davno, gotovo sa počecima drevnih civilizacija. Budući da događaji u savremenom smislu obuhvataju široku idejnu osnovu, nastanak različitih događaja ne vezuje se za isto vremensko razdoblje, kao što je i njihov razvoj išao u korak sa eknomskim i opštim društvenim razvojem.
Sasvim je izvesno da ekonomska pojava događaja datira iz početka u društvu organizovanogljudskog življenja, ali je ekonomsko izučavanje događaja, a naročito njegovih menadžment aspekatanovijeg datuma.
Događaji su verovatno nastali i pre pojave novca, ali je njihov razvoj nesumljivo usledio nakon ustanovljenja i prihvatanja opšteg ekvivalenta budući da nematerijalni karakter i idejna osnova događaja nisu naročito povoljni za naturalnu razmenu. Pojava kapitalizma, novih proizvodnih i društvenih odnosa, kao i novog načina života otvorili su put svestranijem razvoju sve većeg broja različitih događaja.
Ekonomska afirmacija i razvoj događaja u XX veku označila je promenu na strani agregatne ponude tržišnih ekonomija, koja je istovremeno odgovarala promenama na strani agregatne tražnje.
Pojava diskrecionog prihoda, porast kupovne moći i standarda potrošača, pomeranje linije sa osnovnih u korist dopunskih potreba i rađanje potpuno novih potreba potrošača generisali su tražnju za specifičnom ekonomskom ponudom događaja, koja je potom stimulisala dalji razvoj različitih savremenih događaja.
Razvoj događaja u ekonomskom smislu potpomogao je i rešavanje problema zapošljavanja savremene radne snage, a odrazio se i na privredni rast pre svega razvijenih tržišnih ekonomija.
TRŽIŠTE DOGAĐAJA
Najveći broj aktivnosti menadžmenta događaja realizuje se na tržištu i to pod uticajem agregatnih snaga, odnosno tržišnog mehanizma. Tržište događaja označava odnos između ponude i tražnje za događajima. Ono je najčešće i mesto na kojem se susreću ponuda i tražnja za događajima.
Tržište događaja omogućuje uspostavljanje i održavanje kontakta između organizatora posetilaca događaja, sa ciljem razmene ponude, odnosno programa događaja.
Posetioci događaja na njihovom tržištu vrše izbor programa događaja koji zadovoljavaju njihove potrebe, zahteve i očekivanja.
Delovanje tržišnog mehanizma odvija se pod uticajem vidljivih i nevidljivih faktora, koji se ispoljavaju u toku procesa razmene ponude, odnosno programa određenog događaja, uz postojanje subjekata na strani ponude (organizatori događaja) i subjekata na strani tražnje (posetioci događaja).
Analiza tržišta događaja uključuje veći broj aktivnosti, a prevashodno se odnosi na sledeće:
• Sagledavanje opštih karakteristika tržišta događaja i njegove veličine
• Podela tržišta događaja na odgovarajuće delove, odnosno tržišne segmente
• Identifikacija strukturnih potreba na tržištu događaja
• Utvrđivanje karakteristika i trendova na tržištima pojedinih vrsta i tipova događaja
• Analiza konkurencije
• Procena potencijala pojedinih posrednika u postavljanju i izvršenju događaja
• Analiza strukture ulaznica (cena) pojedinih događaja
• Analiza tržišne pozicije organizatora događaja
Analiza tržišta događaja sprovodi se da bi se identifikovali i procenili osnovni faktori koji utiču na prihvatanje programa određenog događaja na tržištu.
Najčešće se u postavljanju i izvršenju događaja analizira veličina i struktura tržišta, njegova lokacija, platežna sposobnost posetilaca, kao i aktivnosti konkurencije u ponudi istovrsnih ili sličnih tipova događaja.
U analizi tržišta događaja jedna od osnovnih tipologija tržišta urađena je prema prostornom određenju tržišta događaja i to na lokalno, regionalno, nacionalno i međunarodno tržište događaja.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Objavio aventurin 23. oktobar 2024.
Objavio Andjelija2121 23. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Objavio dejana1995 28. oktobar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.